Прокуратурата повдигна обвинение на министъра на отбраната в оставка Николай Ненчев заради особено тежки престъпления по служба. Заради неизпълнение на служебните си задължения Ненчев не е осигурил авиационна безопасност и летателна годност на изтребителите ни.
Друго престъпление по служба пък Николай Ненчев допуснал през 2015 г., когато договорите за обновление на МИГ-29 не са приведени в реално изпълнение, а той е наредил на своя заместник Десислава Йосифова да ги пази в служебната си каса и да не се предприемат действия, свързани с ремонт на самолетите.
Два последователни дни министърът на отбраната в оставка Николай Ненчев посети Столичното следствие. При днешното излезе с обвинение. Според него причината той да стане обвиняем е "странна".
Още един министър в оставка с обвинение - Николай Ненчев
"Бях призован във връзка с договора, който сключихме с Полша. Връчиха ми обвинение, което не ме безпокои. Абсолютно съм сигурен във всичко онова, което съм правил през тези години". Това каза пред журналисти министърът на отбраната в оставка Николай Ненчев, след като излезе от Столичното следствения.
От своя страна адвокатът му Радан Кънев коментира, че е стил на прокуратурата в България да прави ПР стратегия от досъдебни производства.
"Преди да са предявени материалите искам да подчертая, че никакви доказателства не са предявени днес, това е следващ етап от процеса. Няма никакъв смисъл да се коментира обвинението. Ние като защита не знаем повече. Стил на прокуратурата е в България е да прави ПР стратегия от досъдебни производства. Не е наш стил", каза той.
Твърденията на министъра на отбраната в оставка Николай Ненчев и адвоката му Радан Кънев, че обвинението е свързано със сключените договори с Полша за ремонт на изтребителите категорично не отговарят на истината, според прокуратурата. Говорителят на прокуратурата Румяна Арнаудова посочи, че министърът в оставка привлечен като обвиняем заради особено тежки престъпления по служба.
Разследването е установило, че заради действията на министъра е имала реална опасност за българската армия. През 2015 г. Ненчев не е осигурил авиационна безопасност и летателна годност на военно-въздушните сили на страната ни. Тогава договорите за обновление на МИГ-29 не са приведени в реално изпълнение, а министър Ненчев е наредил на своя заместник да ги пази в служебната си каса и да не се предприемат действия, свързани с ремонт на самолетите.
Арнаудова допълни и какви са били последствията от това деяние - спаднал нальота на пилоти във ВВС на 33 часа за една година, при стандарт 180 летателни часа или поне минимум 80.