Звучи странно определението в резолюцията на германския парламент, в която се казва, че РСМ е модел за мултиетническа толерантност. Би трябвало да са забравили, че има българи там, подобна снизходителност не е добър знак. Тя е гласувана от три лявоцентристки партии. Не е вярно, че България не може да поставя повече условия към РСМ.
Това каза за "Офанзива" проф. Ангел Димитров, съпредседател на Историческата комисия на България и РСМ и бивш дипломат.
По думите му за половин година втори български активист е нападнат в РСМ. "Физическата агресия е ясен знак за средата, в която е възможно да се случват подобни неща. Езикът на омразата и негативните нагласи не са нещо ново. Това е подход, който има зад гърба си десетилетия, пропагандната машина работи на пълни обороти. След подписване на Договора за добросъседство те се засилиха", заяви той.
Трифонов за РСМ: Такава държава с такива хора нямат място в Европейския съюз
Според него истината е, че в основата на моделираното отношение към България стои представата за доктрината на македонизма като недосегаем идеен монумент. "Неговото ядро е интерпретацията на миналото. Това обяснява неврозата на македонците от активността на местните българи. Те са опровержение на налаганата теза за окончателната дебългаризация на РСМ", коментира историкът.
Това каза за "Офанзива" проф. Ангел Димитров, съпредседател на Историческата комисия на България и РСМ и бивш дипломат.
По думите му за половин година втори български активист е нападнат в РСМ. "Физическата агресия е ясен знак за средата, в която е възможно да се случват подобни неща. Езикът на омразата и негативните нагласи не са нещо ново. Това е подход, който има зад гърба си десетилетия, пропагандната машина работи на пълни обороти. След подписване на Договора за добросъседство те се засилиха", заяви той.
Трифонов за РСМ: Такава държава с такива хора нямат място в Европейския съюз
Според него истината е, че в основата на моделираното отношение към България стои представата за доктрината на македонизма като недосегаем идеен монумент. "Неговото ядро е интерпретацията на миналото. Това обяснява неврозата на македонците от активността на местните българи. Те са опровержение на налаганата теза за окончателната дебългаризация на РСМ", коментира историкът.