От началото на годината Столичния инспекторат е почистил близо 5000 хиляди от общо 33-те хиляди дъждоприемни шахти в София. Това стана ясно от думите на инженер Николай Кючюков от службата по повод вчерашните затруднения, които проливния дъжд създаде в града. Най-проблемни се оказват ниските участъци, един от които е и новоремонтираната част от улица Солунска. Там обаче след ремонта отводняването е предвидено да става не с шахти, а с линейни отводнители.
На десетки сигнали са реагирали от Столичната община вчера, по време и след интензивните дъждове в града. Освен листата и силният дъжд, друга причина за създалите се огромни локви на някои места в града е и тяхното разположение, заяви инж. Биколай Кючюков от Столичния инспекторат.
"Едно от проблематичните места е кръговото кръстовище при 4-ти километър. То е в най-ниската точка, а връзката с бул. "Д-р Г. М. Димитров" и бул. "Цариградско шосе" са на по-високо. Отводняването на моста на "Цариградско шосе" е точно върху зелената площ и самото кръстовище, където шахтите поемат водата далеч по-бавно. Друго характерно място е транспортният тунел на "Лъвов мост" - там дъждоприемните шахти са по-ниско от река Сливница, затова отводняването там става принудително чрез помпи", обяснява Кючюков.
Проливни дъждове заляха страната - къде валя най-много? (ОБЗОР)
Емблематично за наводнение при много силен дъжд се оказа и още едно място – новоремонтираната улица Солунска. Обяснението на експерта е, че отводняването там се осъществява с линейни отводнители, тъй като в обновения участък няма новоизградени отводнителни шахти.
"Наличните дъждоприемни шахти в критичните участъци се почистват", допълни инженер Кючюков. Прогнозата за днес за София пък също предвижда дъждове в по-късните часове.
На десетки сигнали са реагирали от Столичната община вчера, по време и след интензивните дъждове в града. Освен листата и силният дъжд, друга причина за създалите се огромни локви на някои места в града е и тяхното разположение, заяви инж. Биколай Кючюков от Столичния инспекторат.
"Едно от проблематичните места е кръговото кръстовище при 4-ти километър. То е в най-ниската точка, а връзката с бул. "Д-р Г. М. Димитров" и бул. "Цариградско шосе" са на по-високо. Отводняването на моста на "Цариградско шосе" е точно върху зелената площ и самото кръстовище, където шахтите поемат водата далеч по-бавно. Друго характерно място е транспортният тунел на "Лъвов мост" - там дъждоприемните шахти са по-ниско от река Сливница, затова отводняването там става принудително чрез помпи", обяснява Кючюков.
Проливни дъждове заляха страната - къде валя най-много? (ОБЗОР)
Емблематично за наводнение при много силен дъжд се оказа и още едно място – новоремонтираната улица Солунска. Обяснението на експерта е, че отводняването там се осъществява с линейни отводнители, тъй като в обновения участък няма новоизградени отводнителни шахти.
"Наличните дъждоприемни шахти в критичните участъци се почистват", допълни инженер Кючюков. Прогнозата за днес за София пък също предвижда дъждове в по-късните часове.