99822
Предложение: Пияните шофьори да получават обвинения за измама
Пияните и неправоспособни шофьори да бъдат съдени за измама, а пътниците им – за съучастие. Това е едно от поредните предложения за промяна в Закона за движение по пътищата, които обсъждат от Комисията за пътна безопасност към МВР. Според идеята пътниците ще бъдат третирани като съучастници само ако се докаже дали са знаели, че шофьорът е пиян или без книжка. Друго предложение е МВР и Културното министерство да организират детски конкурси за есета, стихове и песни за безопасното движение по пътищата. Има идея и шофьорите да остават без книжка, ако причинят катастрофа на завой и да си я връщат само след повторен изпит.
Експертно-консултативен съвет се заема с пътната безопасност в София
Пияните шофьори и водачите без книжка да получават обвинения за измама. Ако пътниците им доказано са знаели за нарушението – да бъдат съдени като съучастници. Според експерта по пътна безопасност Алекси Кесяков подобно предложение едва ли ще влезе в сила, а по-скоро цели да привлече вниманието на шофьорите: "Това не се вписва в действащата нормативна наредба, обаче вие да се сте видели някого, например в националния волейболен отбор, пиян над 1,2 промила, как ще ви изглежда?! Не можем да си го представим, а в движението си го позволяваме. На всичкото отгоре и хора се качват да ги возим".
Според друго предложение часовете за обучение и кормуване трябва да се увеличат от сегашните 31 на 50: "Предложението на Европейската комисия в една документация е, че часовете трябва да бъдат от 50 до 120. Експертите, които ще разискват по тези въпроси, при всички положение трябва да оценят какво трябва да се направи, за да може хората, които получават книжки, да имат малко повече умения. Още повече, че получаването на книжка не значи, че се е научил да управлява. Той още се чуди кое по-напред да направи като операция".
Обсъждат създаване на Държавна агенция за пътна безопасност
Друго предложение е водачите да губят книжката си, ако предизвикат катастрофа на завой и да си я връщат само след полагане на изпит. Според Алекси Кесяков кандидат-шофьорите не се обучават достатъчно за взимане на завои: "При всеки четвърти загинал в нашата страна от пътнотранспортно произшествие, то се е случило на завой. Значи завоят е уязвимо място, защото поради разсейване или нещо друго човек не влиза с по-голяма скорост и там го няма, там изпуска управлението. Или забива в насрещния, или отива по допирателната извън пътното платно. Много са те, всеки четвърти, над 1200 души за седем години са загинали на завои. Това са едни и същи грешки. Явно, че при обучението и при тренировката вземане на завой не се обучава".
МВР и Културното министерство пък трябва да организират детски конкурси за песни, есета и стихове на тема безопасността по пътищата. Според Кесяков подобна мярка не е излишна: "А кой да го научи да се движи безопасно? Ако излезе на балкона и няма парапет, ще го дърпаме. А като отиде на бордюра и изскочи на платното, не ни притеснява толкова. Това е поради факта, че не познава достатъчно опасностите".
Нов орган ще прави политики и ще бди за пътната безопасност
Предложенията се обсъждат на Комисията за пътна безопасност към МВР. Част от тях може да влязат в новия проект за Закона за движение по пътищата, който се очакваше да бъде представен до края на годината.
Експертно-консултативен съвет се заема с пътната безопасност в София
Пияните шофьори и водачите без книжка да получават обвинения за измама. Ако пътниците им доказано са знаели за нарушението – да бъдат съдени като съучастници. Според експерта по пътна безопасност Алекси Кесяков подобно предложение едва ли ще влезе в сила, а по-скоро цели да привлече вниманието на шофьорите: "Това не се вписва в действащата нормативна наредба, обаче вие да се сте видели някого, например в националния волейболен отбор, пиян над 1,2 промила, как ще ви изглежда?! Не можем да си го представим, а в движението си го позволяваме. На всичкото отгоре и хора се качват да ги возим".
Според друго предложение часовете за обучение и кормуване трябва да се увеличат от сегашните 31 на 50: "Предложението на Европейската комисия в една документация е, че часовете трябва да бъдат от 50 до 120. Експертите, които ще разискват по тези въпроси, при всички положение трябва да оценят какво трябва да се направи, за да може хората, които получават книжки, да имат малко повече умения. Още повече, че получаването на книжка не значи, че се е научил да управлява. Той още се чуди кое по-напред да направи като операция".
Обсъждат създаване на Държавна агенция за пътна безопасност
Алекси Кесяков / БГНЕС
МВР и Културното министерство пък трябва да организират детски конкурси за песни, есета и стихове на тема безопасността по пътищата. Според Кесяков подобна мярка не е излишна: "А кой да го научи да се движи безопасно? Ако излезе на балкона и няма парапет, ще го дърпаме. А като отиде на бордюра и изскочи на платното, не ни притеснява толкова. Това е поради факта, че не познава достатъчно опасностите".
Нов орган ще прави политики и ще бди за пътната безопасност
Предложенията се обсъждат на Комисията за пътна безопасност към МВР. Част от тях може да влязат в новия проект за Закона за движение по пътищата, който се очакваше да бъде представен до края на годината.