Часовете за практическо обучение на кандидат-шофьорите в категория "B" да бъдат обвързани с конкретни групи умения, предлага работна група, обединяваща представители на институциите и бранша, съобщава Държавна агенция "Безопасност на движението по пътищата".
До този момент компонентите на обучението бяха разписани в методиката, но без конкретни изисквания за продължителността им и липса на ефективен контрол.
Шофьорските курсове рязко поскъпват?
Предлага се увеличаване на часовете за шофиране до 40 и намаляване на теоретичната подготовка до 26 часа, което няма да доведе до съществено поскъпване на курса. Предвижда за шофиране извън населени място да се отделят минимум 6 часа, от които поне три часа на магистрала или на път с интензивен автомобилен трафик. Подобно изискване се залага за първи път. Обучението в населено място с голяма интензивност на движение ще бъде поне десет часа. Минимум два часа ще шофирането през нощта или при намалена видимост.
Предлагат по-опасните нарушения да оскъпяват Гражданската отговорност
Анализът на катастрофите през 2018 г. показва, че смъртността сред водачите между 18 и 25 години е с 20% по-висока от всички останали шофьори, а тенденцията е за нарастване на негативната статистика сред тази възрастова група.
До този момент компонентите на обучението бяха разписани в методиката, но без конкретни изисквания за продължителността им и липса на ефективен контрол.
Шофьорските курсове рязко поскъпват?
Предлага се увеличаване на часовете за шофиране до 40 и намаляване на теоретичната подготовка до 26 часа, което няма да доведе до съществено поскъпване на курса. Предвижда за шофиране извън населени място да се отделят минимум 6 часа, от които поне три часа на магистрала или на път с интензивен автомобилен трафик. Подобно изискване се залага за първи път. Обучението в населено място с голяма интензивност на движение ще бъде поне десет часа. Минимум два часа ще шофирането през нощта или при намалена видимост.
Предлагат по-опасните нарушения да оскъпяват Гражданската отговорност
Анализът на катастрофите през 2018 г. показва, че смъртността сред водачите между 18 и 25 години е с 20% по-висока от всички останали шофьори, а тенденцията е за нарастване на негативната статистика сред тази възрастова група.