От днес влиза в сила новото разписание на БДЖ. В графика за следващата година се запазва обемът превози, но има промени в часовете на тръгване и пристигане на влаковете.
От железопътната компания уточниха, че и през 2017 г. най-големите проблеми в разписанието са регионалните влакове, които обслужват пътниците между големите градове и околните по-малки населени места, защото няма достатъчно композиции. Причини за това са както липсите на подвижен състав, така и ограничената субсидията от държавата.
Пътуване на по-чести интервали предвижда БДЖ
586 влака ще се движат в новото разписание. От БДЖ са категорични, че обемът на превозите се запазва, но са променени часовете на тръгване и пристигане на много композиции. Идеята на това е да се създадат нови връзки и така да се привлекат повече пътници.
Големият проблем в разписанието, какво всяка година, остават регионалните влакове, каза директорът на "Пътнически превози" Димитър Костадинов.
"Това са от малко населено място до регионален център. За да се удовлетворят исканията на хората, трябва да има регионални влакове, които да са на тактов график. Това означава да има наситеност на влакове. На този етап няма как да го направим. Железопътната мрежа и транспорт са взаимно свързани. Ние в крайна сметка се опитваме да направим връзки с други влакове. Преместването на един влак, който да удовлетвори часовото време означава да не осъществим връзка с друг влак. Ако трябва да го направим, трябва да наситим с още влакове, които ние нямаме".
Костадинов уточни, че всяка промяна на графика за една гара се отразява и на други населени места. Затова в тези случаи би трябвало да се избират местата с повече пътници.
БДЖ пуска предварително билети за Коледните и Новогодишните празници
"Около 11 лева е средната себестойност на пътник при средно превозно разстояние 70км. А има участъци, които стигат до 110-120 лева. В същото превозно разстояние мисля, че трябва оптимално да се превозват пътниците и да се мисли за държавния ресурс да се изразходва най-оптимално, а не само да се иска и да се насища и в крайна сметка да се возят двама пътника, когато могат много по-ефективно да се превозят с една маршрутка или с нещо друго, а този ресурс да се насочи там, където има пътници".
През следващата година предстоят и нови продължителни ремонти в няколко участъка в страната. Заради тях се въвеждат алтернативни маршрути, които ще доведат до удължаване на времепътуването. От БДЖ обещават,ч е няма да има населени места, които да останат без влакове.