/ / iStock/Getty Images
Отворена остава темата за увеличаването на часовете за кормуване на кандидат-шофьорите. Това заяви транспортният министър Георги Тодоров по време на инспекцията на новите изпитни зали на ИА "Автомобилна администрация" в София.

Той уточни, че се търси пресечна точка между това, което иска администрацията и това, което търси като ефект браншът. "На първо място трябва да се водим от идеята за безопасност и сигурност на пътя. Часовете трябва да са толкова, колкото са достатъчни, това да се случи. Лично аз съм за увеличаване на часовете, но то не трябва да бъде самоцел,а синхронизирано с качеството на обучение", коментира транспортният министър. 

Шофьорските изпити ще се провеждат в нова и самостоятелна сграда към Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация" /ИААА/, която позволява да се разделят потоците и да се произвеждат единствено изпити. Това стана ясно още след инспекцията на министъра.

В сградата има общо 2 зали с по 13 работни станции, които напълно електронизирани, с цел да се елиминира субективния фактор. Местата са с четири повече във всяка една от залите.

Кандидатите ще могат да научават резултатите от изпита непосредствено след неговото приключване. Осигурена е рампа за хора с увреждания и обособени места в залите за тях. Ефектът от разделянето на потоците в крайна сметка ще бъде, че ще могат да бъдат изпитвани много повече хора, коментира министър Тодоров. 

Предстои ремонтирането на новата сграда за изпити към Агенцията и в Благоевград, информира още министърът.

На въпрос дали има напрежение на пристанище Варна, Тодоров коментира: "Напрежение трябва да има винаги от гледна точка на оперативната дейност до толкова, доколкото трябва да се търсят нови товари, нови пазари, за да могат работещите там да са спокойни, а и финансовите показатели на дружеството да бъдат добри. Категорично заявявам, че от гледна точка на съкращаване на персонала няма да има. Това е заявено и след срещата със синдикатите. Бордът на директорите е уведомен за неговото решение", посочи министър Георги Тодоров.
БТА