Паника или хаос на борда на кораба "Коста Конкордия" не е имало. Това твърдят българските моряци от круширалия италиански лайнер, които разказаха за преживяванията си пред варненски журналисти. Според моряците в началото е имало известно притеснение сред пасажерите, но ситуацията бързо е била овладяна.
Българите на кораба са помогнали за спасяването на поне 800 души. Голяма заслуга е имал Петър Петров, първи механик на "Коста Конкордия". Той е участвал шест пъти в транспортирането на хора до брега. "Първите три лодки от по 150 човека бяха пълни. Следващите пъти взехме по 10-15 човека, които бяха останали. Общо около 500 души", разкри българският моряк с 16-годишен опит.
"На кораба нямаше нито писъци, нито крясъци. Пасажерите се изчакваха при евакуацията. Дори ни помагаха в спасителните работи", каза на свой ред Георги Стоев.
Според Камен Пеев, техник по поддръжката на "Коста Конкордия", екипажът се е справил блестящо в критичния момент. Показателен е фактът, че над 99,3% от хората са спасени, заяви той. По думите му не е имало забавяне на сигнала за евакуация на пътниците.
Корабокрушението на круизния лайнер е станало вечерта преди фотографът Христо Христов да отпътува към дома си. "Празнувахме моето изпращане, когато чухме първите инструкции", каза Христов. Той разкри, че е имало хора, които са били готови са скачат във водата, но са послушали командите на спасителните екипи и не са го сторили.
Моряците са категорични, че капитанът не е бил сред първите напуснали кораба. "Около полунощ, т.е. 2 часа и половина след удара, той със сигурност беше на борда", спомня си Петър Петров.
Информацията, че варненец се е връщал за вещите си от потъващия кораб, българите определиха като пълна лъжа. "Това е рожба на болен мозък. Извинявайте много, но няма човек, който да се връща до кабината си за каквото и да било, при условие, че един кораб потъва", коментира Камен Пеев.
Повечето от нашите моряци са били спасени с лодки. С хеликоптер е бил евакуиран Николай Вачев.
Голяма част от моряците от българския екипаж казаха, че ще продължат да плават. Ще очакват да им бъдат изплатени обезщетения, но няма да притискат фирмата това да стане веднага.