Над 500 000 автомобила са движат у нас без задължителната застраховка "Гражданска отговорност". Това заяви за "Фокус" Владимир Тодоров, председател на Асоциация на пострадалите при катастрофи.
Според него трябва много да се внимава, когато се дава възможност за сезонни застраховки за срок под една година, въпреки че за моторите и караваните това е добър вариант.
Над 12 млн. лв. изплатени за катастрофи с наши коли в чужбина
"При пътен инцидент пострадалите няма как да бъдат компенсирани и обезщетени, а от друга страна при този висок процент има опасност Европа да ни наложи проверки и граничен контрол. Най-лесният начин е не водачите да бъдат спирани и проверявани на пътя, а да се използва ТОЛ системата, която ще влезе след година", обясни той.
"Минавайки, системата автоматично ще може да проверява има ли или не застраховка. Надявам се това да се случи и да се повиши обхвата на застраховката - технически средства, наблюдение на регистрационния номер и контрол", уточни Тодоров.
Отпада забраната за движение на тирове при температура над 35 градуса
Той коментира още, че България е доста рискова държава за мотористите, тъй като липсва култура и толерантност.
В същото време отменената забрана за движение на ТИР-ове по републиканската пътна мрежа през лятото създава допълнителен риск от катастрофи, твърди Владимир Тодоров.