Служебният министър на икономиката Кирил Петков се похвали пред NOVA, че са привлекли за пръв път в българската история автомобилна компания за електромобили.

"Агенцията за инвестиции, която е към икономическото министерство, е на финалната права в преговорите за инвестиция от страна на голям европейски производител на електромобили. Буквално подписваме договора в рамките на следващите 14 дни", каза министър Петков, но не пожела да разкрие името на фирмата, защото все още се водят преговори.

Той обяви, че ако правителството успее за пет седмици да докара голяма компания за електромобили у нас, за него това ще е голяма гордост. "Идеята е кабинетът да покаже, че неговите представители са добри в привличането на инвестиции", допълни Петков и обясни, че това ще направи България една от малкото държави с подобен завод. 

По думите му компании, като Google и Amazon, ще дойдат в България. Според него това са инвестиции, които привличат вниманието към държавата.

Съдът отново спря вписването на новото ръководство на Българска банка за развитие

По отношение на Българска банка за развитие (ББР) министърът изрази надежда, че във вторник вече ще има вписан нов Надзорен съвет:

„Спряха ни по всякакъв всевъзможен начин, но ако за пет седмици можем да пробием една непрозрачна организация, каквато беше ББР – е просто въпрос на време да пробием и в другите подобни структури”.

Той се закани ако и този път старото ръководство подаде жалба в съда срещу смяната си, той да подаде иск срещу него за щетите, които абсолютно неправомерните според него обжалвания са нанесли на банката. "Ако обаче успеем да впишем новия надзор до вторник, няма да подавам иск за щети", каза Петков.

Представиха новите членове на Управителния и Надзорния съвет на Българската банка за развитие

"Рано или късно промените, които съм намислил, ще се случат, също и в Държавната консолидационна компания", обеща министърът и разказа, че директорът й му се е криел, тъй като в петък го поканил да отидат заедно до ВМЗ и той не си вдигнал телефона. 

В Министерството на икономиката, където и да погледна – има много кадърни хора. Аз съм очарован от работата си с тях. Те са професионалисти, те си гледат работата. Но тези инхаус структури – както „Автомагистрали”, както Държавната консолидационна компания (ДКК) – са създадени така, че никой от ведомството, дори самият министър – няма достъп до тези поръчки. Защото ДКК има собствени управители, защитени от закона, минали през конкурси. Сега – дори да не съм доволен от работата им – не мога да ги заменя”, заяви Петков.