Издирването на „черната кутия“на падналия в морето край Шабла боен самолет МиГ-29 временно е спряно в 01:00 часа на 14 юни. Причината - неблагоприятните хидрометеорологични условия, съобщиха от министерството на отбраната.
Продължава работата на щаба на ВМС по събиране и анализиране на цялата налична информация с цел прецизиране на най-вероятното място за откриване на черната кутия на самолета. Паралелно тече процеса по планиране на дълбоководна водолазна операция, ако се наложи нейното провеждане.
През почивните дни продължиха действията по издирването на „черната кутия“ на падналия в морето край Шабла боен самолет МиГ 29. Освен корабите от Военноморските сили (ВМС), в издирвателната операция участваха с оборудване и екипи на Института по океанология към БАН, фирма ,,Хидроремонт“ ООД и фирма ,,Гео 2000“ ООД.
В хода на операцията бяха открити голям брой подводни цели, но след проведено обследване на по-големите от тях с дистанционно управляеми подводни апарати се оказа, че те не са части от катастрофиралия самолет.
Заради неблагоприятните хидрометеорологични условия в Черно море за търсене и последващо класифициране на откритите контакти от малките плавателни съдове в района на операция, в неделя обследването се извършваше само от минен ловец Цибър. Поради по-нататъшното влошаване на времето, беше взето решение за временно прекъсване на изпълнението на задачата.
Изтребителят МиГ-29 от военновъздушните сили на България падна в Черно море край Шабла на 9 юни.
Още търсят черната кутия на падналия МиГ-29
Инцидентът стана при изпълнение на тренировъчна задача над морската акватория на България. Веднага започна операция по търсенето и спасяването на пилота, която за съжаление приключи трагично.
При издирвателната операция се установи, че пилотът на изтребителя майор Валентин Терзиев е загинал на 9 юни при изпълнението на тренировъчния полет за стрелба по въздушна цел (светеща парашутна мишена) в нощни условия.
Продължава работата на щаба на ВМС по събиране и анализиране на цялата налична информация с цел прецизиране на най-вероятното място за откриване на черната кутия на самолета. Паралелно тече процеса по планиране на дълбоководна водолазна операция, ако се наложи нейното провеждане.
През почивните дни продължиха действията по издирването на „черната кутия“ на падналия в морето край Шабла боен самолет МиГ 29. Освен корабите от Военноморските сили (ВМС), в издирвателната операция участваха с оборудване и екипи на Института по океанология към БАН, фирма ,,Хидроремонт“ ООД и фирма ,,Гео 2000“ ООД.
В хода на операцията бяха открити голям брой подводни цели, но след проведено обследване на по-големите от тях с дистанционно управляеми подводни апарати се оказа, че те не са части от катастрофиралия самолет.
Заради неблагоприятните хидрометеорологични условия в Черно море за търсене и последващо класифициране на откритите контакти от малките плавателни съдове в района на операция, в неделя обследването се извършваше само от минен ловец Цибър. Поради по-нататъшното влошаване на времето, беше взето решение за временно прекъсване на изпълнението на задачата.
Изтребителят МиГ-29 от военновъздушните сили на България падна в Черно море край Шабла на 9 юни.
Още търсят черната кутия на падналия МиГ-29
Инцидентът стана при изпълнение на тренировъчна задача над морската акватория на България. Веднага започна операция по търсенето и спасяването на пилота, която за съжаление приключи трагично.
При издирвателната операция се установи, че пилотът на изтребителя майор Валентин Терзиев е загинал на 9 юни при изпълнението на тренировъчния полет за стрелба по въздушна цел (светеща парашутна мишена) в нощни условия.