Издирването на черната кутия на падналия в Черно море МиГ-29 продължава. От Министерство на отбраната съобщиха в четвъртък, че пилотът на изтребител МиГ-29 майор Валентин Терзиев е загинал на 9 юни при изпълнението на тренировъчния полет за стрелба по въздушна цел (светеща парашутна мишена) в нощни условия.
Загинал е пилотът на изтребителя, който падна край Шабла
"Надпреварваме се с времето, морската среда е агресивна, продължителният престои на черната кутия във водата не е желателен", заяви в четвъртък контраадмирал Кирил Михайлов, командир на ВМС.
Надеждата ни е да открием двигателите на падналия самолет, защото там се намира черната кутия. Това каза контраадмирал Михайлов в предаването „Денят започва“ по БНТ.
Военен самолет на ВВС падна край Шабла, издирват пилота
Той каза, че е трудно да се каже кога ще приключи операцията. „Всичко зависи от състоянието на самата черна кутия. При сблъсъка на самолета с водата, най-вероятно той се е разпаднал на множество парчета. Вчера имахме едно специализирано съвещание с представители на морския бранш, специализирани водолазни фирми, представители на Института по океанология. Там беше и капитанът на подводницата на Института по океанология, който е човек с дългогодишен опит при такива операции в миналото. Вероятността да намерим цели големи парчета е малка. Това по-скоро биха били тежките части на самолета – двигателите може би. Но там е и нашата надежда, защото черната кутия на МИГ-29 се намира между двигателите в опашната част и това ни дава известна надежда, че има възможност да намерим по-голямо цяло парче, което по-лесно би се извадило“, обясни той.
„Военноморските сили разполагат със специализирани сили и средства за откриване на мини. Това е нашата работа. Минният ловец разполага както с хидроакустическа станция за подводно обследване, която ние използваме за откриване на остатъци по морското дъно. Той също така разполага с дистанционно управляеми подводни апарати. Именно с такъв апарат, който е доста голям и тежък, но той е предназначен за откриване и унищожаване на мини. Но районът, който трябва да бъде обследван е изключително голям. Само с нашите силите това би отнело в порядъка на половин месец, тъй като първо трябва да бъдат обследвани целите райони, да бъде направено картографиране на всичките обекти, които са открити. А в последствие всеки един от тях трябва да бъде детайлно обследван с подводен апарат. Помощта на частния сектор и Института по океанология е много нужна, за да може първо да се съкратим времето на търсене“, добави контраадмиралът Михайлов.
Съпругата на майор Терзиев: Ще се видим отново - там горе!
„Следващият етап е това, което бъде намерено и класифицирано като предполагаем остатък от самолета, да бъде извадено. Дълбочината в района е между 65 – 75 метра. На тази дълбочина, за да бъде надеждно закрепено нещо да може да бъде извадено с кран или други способи, трябва да слязат водолази“, каза той.
Контраадмиралът заяви, че фирмите, които са специализирани в подводна дейност и те имат опита и оборудването, когато е необходимо. Михайлов добави, че в събота следобед ще са покрили първоначално определените райони за търсене.
Загинал е пилотът на изтребителя, който падна край Шабла
"Надпреварваме се с времето, морската среда е агресивна, продължителният престои на черната кутия във водата не е желателен", заяви в четвъртък контраадмирал Кирил Михайлов, командир на ВМС.
Надеждата ни е да открием двигателите на падналия самолет, защото там се намира черната кутия. Това каза контраадмирал Михайлов в предаването „Денят започва“ по БНТ.
Военен самолет на ВВС падна край Шабла, издирват пилота
Той каза, че е трудно да се каже кога ще приключи операцията. „Всичко зависи от състоянието на самата черна кутия. При сблъсъка на самолета с водата, най-вероятно той се е разпаднал на множество парчета. Вчера имахме едно специализирано съвещание с представители на морския бранш, специализирани водолазни фирми, представители на Института по океанология. Там беше и капитанът на подводницата на Института по океанология, който е човек с дългогодишен опит при такива операции в миналото. Вероятността да намерим цели големи парчета е малка. Това по-скоро биха били тежките части на самолета – двигателите може би. Но там е и нашата надежда, защото черната кутия на МИГ-29 се намира между двигателите в опашната част и това ни дава известна надежда, че има възможност да намерим по-голямо цяло парче, което по-лесно би се извадило“, обясни той.
„Военноморските сили разполагат със специализирани сили и средства за откриване на мини. Това е нашата работа. Минният ловец разполага както с хидроакустическа станция за подводно обследване, която ние използваме за откриване на остатъци по морското дъно. Той също така разполага с дистанционно управляеми подводни апарати. Именно с такъв апарат, който е доста голям и тежък, но той е предназначен за откриване и унищожаване на мини. Но районът, който трябва да бъде обследван е изключително голям. Само с нашите силите това би отнело в порядъка на половин месец, тъй като първо трябва да бъдат обследвани целите райони, да бъде направено картографиране на всичките обекти, които са открити. А в последствие всеки един от тях трябва да бъде детайлно обследван с подводен апарат. Помощта на частния сектор и Института по океанология е много нужна, за да може първо да се съкратим времето на търсене“, добави контраадмиралът Михайлов.
Съпругата на майор Терзиев: Ще се видим отново - там горе!
„Следващият етап е това, което бъде намерено и класифицирано като предполагаем остатък от самолета, да бъде извадено. Дълбочината в района е между 65 – 75 метра. На тази дълбочина, за да бъде надеждно закрепено нещо да може да бъде извадено с кран или други способи, трябва да слязат водолази“, каза той.
Контраадмиралът заяви, че фирмите, които са специализирани в подводна дейност и те имат опита и оборудването, когато е необходимо. Михайлов добави, че в събота следобед ще са покрили първоначално определените райони за търсене.