Акцията по издирването на пилота на бойния самолет МиГ-29 на Военновъздушните сили на България майор Валентин Терзиев продължава. Това съобщи по време на брифинг от Варна служебният министър-председател Стефан Янев.
„За съжаление предвид времето, което е минало от началото на инцидента, атмосферните условия, температурата на водата както и теченията, надеждите ни за намирането на нашия пилот, нашия воин не са големи“, допълни Янев.
Военен самолет на ВВС падна край Шабла, издирват пилота
"Независимо от всичко операцията ще продължи и в следващите дни със специализирани водолазни групи, тъй като едно от местата, където се предполага, че са останките на самолета, са на дълбочина от 70 м", каза още премиерът..
Той обясни, че към момента все още не е намерена черната кутия на самолета, но са намерени важни вещи и материали. "Към момента са намерени вещи и материали, които ще бъдат изследвани и две работни групи работят паралелно и съвместно, така че да бъдат установени всички детайли по този инцидент", допълни той.
Работи се по всички възможни версии за инцидента с падналия самолет край Шабла
"По време на полета самолетът е изпълнявал задача по светеща цел - това е една стандартна процедура. Преди това е летял друг самолет, който е пуснал тази светеща цел. Летящата цел се е отворила и за съжаление нещо се е объркало и машината е тръгнала с по-висока вертикална скорост да пада. Това е наложило допълнителна маневра от страна на майор Терзиев. При извършване на маневрата той все пак е поразил целта, докладвал е, но това е и заснето от другия самолет. След това обаче връзката е прекратена“, каза още Стефан Янев.
Техническото състояние на самолета е било добро, дали нещо се е случило по време на самия полет, ще покаже разследването, допълни премиерът. Той уточни, че майор Терзиев е пилот първи клас, подготвен, включително за инструктор, и досега не е имал никакви забележки или неизпълнени задачи.
Катастрофи и инциденти с български военни самолети и хеликоптери през годините
Командирът на ВВС генерал-майор Димитър Петров допълни, че проверките на състоянието на техниката са постоянни, а не се правят периодично. По думите му това е всеобхватен процес, който се контролира на много нива от различни хора, защото техниката е сложна, процедурите са многобройни и всеки трябва да бъде контролиран в действията си от друг. По този начин минимализираме шанса човешка грешка да бъде причина за неизправност на техниката, уточни ген. Петров.
Служебният министър на отбраната Георги Панайотов допълни, че майор Терзиев има опит в нощни полети. Той уточни, че жизненият цикъл на тези самолети МИГ-29 е до 2030 година.
Учението вече е прекратено, плановата летателна дейност в армията е спряна до приключване на разследванията, с изключение на специални задачи, ако се наложи, каза началникът на отбраната адмирал Емил Ефтимов. По думите му, ВМС ще продължат операцията по издирване на останките на самолета и същевременно по търсене и спасяване, докато не бъде изгубена и последната надежда. Всички възможни средства на военния флот са в района, каза Ефтимов. Предполага се, че самолетът е на дълбочина между 65 и 70 метра. На въпрос дали когато бъде открита машината, може да бъде извадена от морето, Ефтимов посочи, че ВМС не разполага с нужната за такава операция техника, но има фирми, които я имат. Вече сме направили някои консултации и, ако самолетът е на дълбочина до 100 метра, можем да го изкараме, каза адмиралът.
„За съжаление предвид времето, което е минало от началото на инцидента, атмосферните условия, температурата на водата както и теченията, надеждите ни за намирането на нашия пилот, нашия воин не са големи“, допълни Янев.
Военен самолет на ВВС падна край Шабла, издирват пилота
"Независимо от всичко операцията ще продължи и в следващите дни със специализирани водолазни групи, тъй като едно от местата, където се предполага, че са останките на самолета, са на дълбочина от 70 м", каза още премиерът..
Той обясни, че към момента все още не е намерена черната кутия на самолета, но са намерени важни вещи и материали. "Към момента са намерени вещи и материали, които ще бъдат изследвани и две работни групи работят паралелно и съвместно, така че да бъдат установени всички детайли по този инцидент", допълни той.
Работи се по всички възможни версии за инцидента с падналия самолет край Шабла
"По време на полета самолетът е изпълнявал задача по светеща цел - това е една стандартна процедура. Преди това е летял друг самолет, който е пуснал тази светеща цел. Летящата цел се е отворила и за съжаление нещо се е объркало и машината е тръгнала с по-висока вертикална скорост да пада. Това е наложило допълнителна маневра от страна на майор Терзиев. При извършване на маневрата той все пак е поразил целта, докладвал е, но това е и заснето от другия самолет. След това обаче връзката е прекратена“, каза още Стефан Янев.
Техническото състояние на самолета е било добро, дали нещо се е случило по време на самия полет, ще покаже разследването, допълни премиерът. Той уточни, че майор Терзиев е пилот първи клас, подготвен, включително за инструктор, и досега не е имал никакви забележки или неизпълнени задачи.
Катастрофи и инциденти с български военни самолети и хеликоптери през годините
Командирът на ВВС генерал-майор Димитър Петров допълни, че проверките на състоянието на техниката са постоянни, а не се правят периодично. По думите му това е всеобхватен процес, който се контролира на много нива от различни хора, защото техниката е сложна, процедурите са многобройни и всеки трябва да бъде контролиран в действията си от друг. По този начин минимализираме шанса човешка грешка да бъде причина за неизправност на техниката, уточни ген. Петров.
Служебният министър на отбраната Георги Панайотов допълни, че майор Терзиев има опит в нощни полети. Той уточни, че жизненият цикъл на тези самолети МИГ-29 е до 2030 година.
Учението вече е прекратено, плановата летателна дейност в армията е спряна до приключване на разследванията, с изключение на специални задачи, ако се наложи, каза началникът на отбраната адмирал Емил Ефтимов. По думите му, ВМС ще продължат операцията по издирване на останките на самолета и същевременно по търсене и спасяване, докато не бъде изгубена и последната надежда. Всички възможни средства на военния флот са в района, каза Ефтимов. Предполага се, че самолетът е на дълбочина между 65 и 70 метра. На въпрос дали когато бъде открита машината, може да бъде извадена от морето, Ефтимов посочи, че ВМС не разполага с нужната за такава операция техника, но има фирми, които я имат. Вече сме направили някои консултации и, ако самолетът е на дълбочина до 100 метра, можем да го изкараме, каза адмиралът.