/ ThinkStock/Getty Images
В периода от 1 май до 15 юли 2021 г. Комисията за защита на потребителите/КЗП е извършила над 1050 проверки по кампания "Лято 2021". Около 200 инспекции са по жалби на потребители.

Съставени са 35 акта за установяване на нарушения, като една част от проверките не са приключили към момента, съобщиха от КЗП.

Сред най-често срещаните оплаквания в жалбите се посочват - недоволство относно високи цени на плажните принадлежности; лоши условия на местата за настаняване, които не отговарят на рекламата; в някои заведения - разминаване на цени в менюто и сметката, както и несъответствие в грамажите; невъзстановяване на суми след изтичане на срока по чл. 25 от Закона за мерките и действията по време на извънредното положение /ЗМДВИП/.

От началото на 2021 г. на територията на цялата страна са постъпили 342 жалби на потребители, включително за отменени резервации за настаняване, отменени полети и възникнали поради това спорове. Общо 1700 инспекции са извършени, съставени са над 50 акта за установяване на нарушения. Издадени са 15 заповеди за налагане на принудителна административна мярка "Временно затваряне на туристически обект" и "Спиране на дейността".