Омбудсманът Диана Ковачева изпрати препоръка до главния изпълнителен директор на „Български пощи“ ЕАД Деян Дънешки, в която категорично настоява за удължаването на срока за изплащане на пенсиите и добавката към тях. Това съобщиха от пресцентъра на омбудсмана.
Общественият защитник иска и работното време на служителите, които изплащат пенсиите, също да бъде удължено, докато всички възрастни хора получат дължимите суми, така че за празниците нито един пенсионер да не остане без пенсия или добавката към нея.
Не са изтекли данни след хакерската атака на „Български пощи“ (ВИДЕО)
Повод за препоръката са стотиците жалби на граждани, които търсят съдействието на омбудсмана, притеснени заради невъзможността да получат пенсиите си и отпуснатата от правителството великденска добавка към тях за април. Пенсионерите от няколко дни се редят на опашки пред офисите на „Български пощи“ и не знаят дали изобщо ще могат да получат парите си преди Великден, също нямат информация кога и как ще се изплащат пенсиите и добавките им, се отбелязва в съобщението.
„Разбирам, че причината за проблема е срив в системата на „Български пощи“ ЕАД, но смятам, че това не би трябвало да се явява непреодолима пречка за нарушаване на гражданските права, основно на хората в пенсионна възраст да получат единствения доход, на който разчитат за оцеляването си – своите пенсии“, заявява омбудсманът.
Близо 473 млн. лева са разходите на НОИ за добавки и компенсации към пенсиите
Диана Ковачева посочва още, че е необходимо на достъпни за гражданите места да бъде предоставена подробна информация за организацията и начина на изплащане на пенсиите и великденската им добавка.
Вчера изпълнителният директор на „Български пощи“ Деян Дънешки заяви по повод кибератаката в електронните системи на националния пощенски доставчик, че няма да останат пенсионери, които не са си получили пенсиите. Тогава Дънешки посочи, че всички специализирани институции и експерти от високо ниво работят по отстраняване на проблема, който забавя изплащането на пенсиите.
Общественият защитник иска и работното време на служителите, които изплащат пенсиите, също да бъде удължено, докато всички възрастни хора получат дължимите суми, така че за празниците нито един пенсионер да не остане без пенсия или добавката към нея.
Не са изтекли данни след хакерската атака на „Български пощи“ (ВИДЕО)
Повод за препоръката са стотиците жалби на граждани, които търсят съдействието на омбудсмана, притеснени заради невъзможността да получат пенсиите си и отпуснатата от правителството великденска добавка към тях за април. Пенсионерите от няколко дни се редят на опашки пред офисите на „Български пощи“ и не знаят дали изобщо ще могат да получат парите си преди Великден, също нямат информация кога и как ще се изплащат пенсиите и добавките им, се отбелязва в съобщението.
„Разбирам, че причината за проблема е срив в системата на „Български пощи“ ЕАД, но смятам, че това не би трябвало да се явява непреодолима пречка за нарушаване на гражданските права, основно на хората в пенсионна възраст да получат единствения доход, на който разчитат за оцеляването си – своите пенсии“, заявява омбудсманът.
Близо 473 млн. лева са разходите на НОИ за добавки и компенсации към пенсиите
Диана Ковачева посочва още, че е необходимо на достъпни за гражданите места да бъде предоставена подробна информация за организацията и начина на изплащане на пенсиите и великденската им добавка.
Вчера изпълнителният директор на „Български пощи“ Деян Дънешки заяви по повод кибератаката в електронните системи на националния пощенски доставчик, че няма да останат пенсионери, които не са си получили пенсиите. Тогава Дънешки посочи, че всички специализирани институции и експерти от високо ниво работят по отстраняване на проблема, който забавя изплащането на пенсиите.