Възможности за осигуряване на средства за разплащания за пътни обекти, които са в процес на изпълнение, обсъдиха служебният министър на регионалното развитие и благоустройството Виолета Комитова и заместник-министър Тодор Анастасов с членовете на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" /УС на АПИ/ и с новото ръководство на "Автомагистрали" ЕАД, съобщиха от министерството.
Недостигът на финансов ресурс за текущи ремонти по републиканските пътища е заради възложената в много по-голям обем работа, отколкото е предвиденият за тази година бюджет на АПИ.
Обсъждат промени в нормативната уредба на строителството
Изпълнителният директор на "Автомагистрали" ЕАД инж. Валентин Вълков е сигнализирал, че, заради раздаваните от предишното ръководство средства, финансовият ресурс на държавната компания е на своя минимум. Освен строителството на нови пътни участъци, дружеството изпълнява текущи ремонти по републиканската пътна мрежа, възложени от АПИ след обществени поръчки, като използва и подизпълнители. От предишното ръководство към контрагенти по такива договори, например, са разплатени 19 млн. лв., без обаче да има одобрение от страна на АПИ, се посочва в прессъобщението.
Министър Комитова е подчертала, че плащания за изпълнена дейност ще бъдат правени след проверка на количеството работа и нейното качество.
Смятаме да предизвикаме техническа експертиза от Университета по архитектура, строителство и геодезия, която да определи дали промяната в проекта за участък от магистрала "Хемус", която предвижда вместо тунел да бъде изградена траншея, е целесъобразна, е информирал председателят на УС на АПИ Апостол Минчев.
На срещата са били обсъдени също слабости в работата на тол системата и възможности за нейното оптимизиране, съобщават от министерството.
Недостигът на финансов ресурс за текущи ремонти по републиканските пътища е заради възложената в много по-голям обем работа, отколкото е предвиденият за тази година бюджет на АПИ.
Обсъждат промени в нормативната уредба на строителството
Изпълнителният директор на "Автомагистрали" ЕАД инж. Валентин Вълков е сигнализирал, че, заради раздаваните от предишното ръководство средства, финансовият ресурс на държавната компания е на своя минимум. Освен строителството на нови пътни участъци, дружеството изпълнява текущи ремонти по републиканската пътна мрежа, възложени от АПИ след обществени поръчки, като използва и подизпълнители. От предишното ръководство към контрагенти по такива договори, например, са разплатени 19 млн. лв., без обаче да има одобрение от страна на АПИ, се посочва в прессъобщението.
Министър Комитова е подчертала, че плащания за изпълнена дейност ще бъдат правени след проверка на количеството работа и нейното качество.
Смятаме да предизвикаме техническа експертиза от Университета по архитектура, строителство и геодезия, която да определи дали промяната в проекта за участък от магистрала "Хемус", която предвижда вместо тунел да бъде изградена траншея, е целесъобразна, е информирал председателят на УС на АПИ Апостол Минчев.
На срещата са били обсъдени също слабости в работата на тол системата и възможности за нейното оптимизиране, съобщават от министерството.