Седем са отворените оферти в тръжната процедура за избор на строител на тунела под Шипка, съобщи пресцентърът на Агенцията "Пътна инфраструктура" (АПИ). Кандидати са китайска, турски и български фирми.
Обществената поръчка за проектиране и строителство предвижда изграждането на участък с дължина 10,553 км, от които 7,6 км са ново строителство, а 2,9 км са реконструкция на съществуващия път Габрово - Казанлък, както и 5 тунела с обща дължина 4,011 км. Тунелът под Шипка ще е 3,22 км. Останалите 4 тунела са по-малки - съответно 171 м, 240 м, 90 м и 290 м. Ще бъдат построени още 6 моста и 1 подлез, 12 армирани насипа, една стоманобетонова подпорна стена, една стоманобетонова укрепителна стена и т. н. Индикативната стойност на поръчката е 267 225 010 лв. без ДДС.
Отварят офертите за изграждането на тунела под Шипка
Тунелът под връх Шипка ще се намира на 1 км западно от прохода Шипка и на 1 км източно от връх Малуша. Северната част на тунела ще бъде в област Габрово, а южната - в област Стара Загора. Той ще бъде с две ленти за движение, две водещи ивици и два тротоара. Срокът за изпълнение на строително-монтажните работи е 1280 календарни дни,
или близо 3 и половина години. Съоръжението ще е възлова точка при движението в посока Север - Юг, и чрез него ще се осъществява преминаването през Стара планина в централната част на България.
Основните транспортни направления, които ще обслужва са: Русе - Велико Търново - Шипка - Стара Загора - Свиленград (Маказа), и Оряхово - Севлиево - Шипка - Стара Загора - Свиленград (Маказа).
Предвижда се проектът "Проектиране и строителство на обект: "Обход на гр. Габрово от км 20+124,50 до км 30+673,48, включително тунел под връх Шипка" да бъде предложен за финансиране от бъдещата оперативна програма "Транспортна свързаност" (2021-2027).
Обществената поръчка за проектиране и строителство предвижда изграждането на участък с дължина 10,553 км, от които 7,6 км са ново строителство, а 2,9 км са реконструкция на съществуващия път Габрово - Казанлък, както и 5 тунела с обща дължина 4,011 км. Тунелът под Шипка ще е 3,22 км. Останалите 4 тунела са по-малки - съответно 171 м, 240 м, 90 м и 290 м. Ще бъдат построени още 6 моста и 1 подлез, 12 армирани насипа, една стоманобетонова подпорна стена, една стоманобетонова укрепителна стена и т. н. Индикативната стойност на поръчката е 267 225 010 лв. без ДДС.
Отварят офертите за изграждането на тунела под Шипка
Тунелът под връх Шипка ще се намира на 1 км западно от прохода Шипка и на 1 км източно от връх Малуша. Северната част на тунела ще бъде в област Габрово, а южната - в област Стара Загора. Той ще бъде с две ленти за движение, две водещи ивици и два тротоара. Срокът за изпълнение на строително-монтажните работи е 1280 календарни дни,
или близо 3 и половина години. Съоръжението ще е възлова точка при движението в посока Север - Юг, и чрез него ще се осъществява преминаването през Стара планина в централната част на България.
Основните транспортни направления, които ще обслужва са: Русе - Велико Търново - Шипка - Стара Загора - Свиленград (Маказа), и Оряхово - Севлиево - Шипка - Стара Загора - Свиленград (Маказа).
Предвижда се проектът "Проектиране и строителство на обект: "Обход на гр. Габрово от км 20+124,50 до км 30+673,48, включително тунел под връх Шипка" да бъде предложен за финансиране от бъдещата оперативна програма "Транспортна свързаност" (2021-2027).