„Категорично имаше разлята течност на пътя, кафеникава. Аз не знам дали това е нафта, масло, нито кога и по какъв начин се е разляла. Моят автомобил беше един от първите катастрофирали, може би шести или седми. Веднага след това започнаха да се блъскат всички останали в нас. Имахме чувството, че гърмят бомби. Когато излязохме от страната на Ботевград се виждаше с просто око, че има разлята течност. Самата настилка беше абсолютно хлъзгава, сякаш имаше някаква поледица".
Това заяви за „Здравей, България" по Нова телевизия депутатът от Патриотичния фронт Валентин Николов, който е един от катастрофиралите в тунела „Витиня" миналата седмица.
Имало ли е наистина разлято гориво на пътя преди зверската катастрофа?
„Линейките и полицията дойдоха след втория час. Не го твърдя само аз, твърдят го всички очевидци", добави той.
„Не смятам, че е някаква течност, разлята в тунела. В тунела платното най-вероятно е по-хлъзгаво от това, което е навън, защото в тунела се натрупва мръсотия, докато платното отвън дъждът го измива, вятърът издухва боклуците. Това се получава при такива метеорологични условия - тази прах на пътя. От газовете на автомобилите има наслоения и върху пътя, и върху стените на тунела", коментира Алекси Стратиев - бивш директор на КАТ - Пътна полиция.
По думите му при лоши метеорологични условия трябва да се кара със скорост, по-ниска от разрешената.
„Всеки водач преценява своите умения, състоянието на гумите, състоянието на автомобила и кара с такава скорост, която му гарантира някаква безопасност", добавя Алекси Стратиев.
Източник: Novanews.bg