ГДБОП предупреждава за измамни сайтове по време на "Черния петък" и предстоящите коледни и новогодишни празници.
Сайтове с големи отстъпки, които често рекламират и популяризират своята дейност дори чрез Фейсбук, са най-честите капани, на които стават жертва онлайн потребителите, уточняват от пресцентъра на МВР.
По статистика на специализирания отдел "Киберпрестъпност" при ГДБОП броят на измамните сайтове нараства над 10 пъти преди големи празници, каквито са и предстоящите.
Офертите за „Черния петък” крият рискове - вижте какви
Основен белег на фалшивите сайтове, че са регистрирани наскоро.
От МВР допълват, че за историята на всеки сайт лесно може да бъде направена проверка чрез откритите източници на Интернет.
Пример за такъв източник, в който може да проверите от кога съществува даден сайт, е www.centralops.net
Потребителите на онлайн търговията трябва да внимават и за сайтове, които продават фалшификати на световно известни защитени търговски марки на облекла, устройства, екипировка за зимните и други спортове и т.н.
Преди Черния петък: полезни съвети при пазаруване онлайн
При "кухите" сайтове, които представляват една "гола" интернет страница (липсва реален търговец, склад, дейност), която е рекламирана на много места, имат доста къс живот - за около месец, два. През този период за този вид страници киберпрестъпниците създават широка рекламна кампания - чрез банери в други сайтове и реклами в социални медии.
Във фейк сайта обикновено за високите отстъпки често има поле с пояснение, че ниските цени се дължат на дългия период на доставка - над 40-50 дни. С това пояснение киберпрестъпниците въвеждат в заблуждение и успокояват жертвите си. По този начин, след като "кухата" страница събере финансовите средства от извършените към нея "покупки" и рекламната й кампания приключи, страницата бива изтрита и повече не може да бъде намерена.
Финансовите средства за мнимите покупки на жертвите обикновено постъпват в банкови сметки в Китай и други континенти, което силно затруднява тяхното възстановяване.
Сайтове с големи отстъпки, които често рекламират и популяризират своята дейност дори чрез Фейсбук, са най-честите капани, на които стават жертва онлайн потребителите, уточняват от пресцентъра на МВР.
По статистика на специализирания отдел "Киберпрестъпност" при ГДБОП броят на измамните сайтове нараства над 10 пъти преди големи празници, каквито са и предстоящите.
Офертите за „Черния петък” крият рискове - вижте какви
Основен белег на фалшивите сайтове, че са регистрирани наскоро.
От МВР допълват, че за историята на всеки сайт лесно може да бъде направена проверка чрез откритите източници на Интернет.
Пример за такъв източник, в който може да проверите от кога съществува даден сайт, е www.centralops.net
Потребителите на онлайн търговията трябва да внимават и за сайтове, които продават фалшификати на световно известни защитени търговски марки на облекла, устройства, екипировка за зимните и други спортове и т.н.
Преди Черния петък: полезни съвети при пазаруване онлайн
При "кухите" сайтове, които представляват една "гола" интернет страница (липсва реален търговец, склад, дейност), която е рекламирана на много места, имат доста къс живот - за около месец, два. През този период за този вид страници киберпрестъпниците създават широка рекламна кампания - чрез банери в други сайтове и реклами в социални медии.
Във фейк сайта обикновено за високите отстъпки често има поле с пояснение, че ниските цени се дължат на дългия период на доставка - над 40-50 дни. С това пояснение киберпрестъпниците въвеждат в заблуждение и успокояват жертвите си. По този начин, след като "кухата" страница събере финансовите средства от извършените към нея "покупки" и рекламната й кампания приключи, страницата бива изтрита и повече не може да бъде намерена.
Финансовите средства за мнимите покупки на жертвите обикновено постъпват в банкови сметки в Китай и други континенти, което силно затруднява тяхното възстановяване.