/ Thinkstock/Getty Images
Какви рискове крият офертите за „Черния петък”?
99729
Какви рискове крият офертите за „Черния петък”?
  • Какви рискове крият офертите за „Черния петък”?
Да внимаваме да не бъдем обвързани с неизгодни договори по време на кампанията „Черен петък”. За това призовават от Комисията за защита на потребителите (КЗП). Съветът, който ни дават, е, ако например от нас се изисква да подпишем договор за по-дълъг период от време, за да можем да се възползваме от по-висок процент намаление, внимателно да прочетем с какво точно се обвързваме.

От Европейския потребителски център в България пък припомнят на потребителите да проверяват сайтовете и страниците в социалните мрежи, от които пазаруват, защото понякога се случва те да са фалшиви, а зад тях да стои несъществуващ търговец.
 
Преди Черния петък: полезни съвети при пазаруване онлайн


Освен големия брой изгодни и дългочакани покупки по време на кампанията „Черен петък”, значително повишаване има и при сигналите за нелоялни практики от страна на търговците.
 
Константин Арабаджиев от Комисията за защита на потребителите разказва, че когато кампанията се е разпространила и в България хората са купували главно техника и дрехи. С годините обаче това се променило и днес всеки може да се възползва от изгодната цена на телекомуникационни услуги, билети за събития, самолетни билети и най-различни стоки. Това обаче крие и големи рискове, предупреждава той и посочва, че един от често срещаните капани по време е да бъдеш обвързан с неизгоден договор.
 
Игнат Арсенов от Европейския потребителски център в България пък припомня, че правото да върнеш една стока в 14-дневен срок, да се откажеш от покупката, да направиш рекламация или да се възползваш от гаранцията в случай, че стоката се развали, са права, които имаме в почти всички случаи, когато пазаруваме онлайн. Изключение правят много малък кръг от стоки като например храна и бельо.

След Черен петък и Киберпонеделник отбеляза рекорди

Аренов припомня също да проверяваме внимателно от кой сайт пазаруваме и дали в него има контакти за обратна връзка. Понякога се оказва, че интернет страницата е фалшива.
 
Всеки потребител, който има съмнения за определени търговци, или стоки, може да се обърне на горещия телефон на Комисията за защита на потребителите - 070011122. А при установени нарушения от страна на международни търговци и онлайн платформи сигнали могат да бъдат подавани на сайта на Европейския потребителски център, както и на телефон 02 986 76 72.