След истеричното пазаруване на Черния петък, киберпонеделникът отбеляза нови рекорди. За броени часове бяха похарчени милиарди за онлайн покупки, посочва NOVA.
 
Черният петък се ражда през 60-те. Име му дават пътните полицаи във Филаделфия – заради тежкия трафик, който поставя началото на Голямото Коледно пазаруване. А майсторите на рекламата му създават купчина братовчеди – като киберпонеделника.
 
А днес от тях се възползва дори президентът Доналд Тръмп –  като пусна на промоция артикули от личната си линия „Да направим Америка отново велика”.
 
Важно е обаче да не позволяваме от приятен навик, пазаруването да се превърне в болестно състояние. Нарича се ониомания. От него страдат между 10 и 15% от американците. Дори вече има специализирани клиники за лечение му. 90% от засегнатите са жени, но вече – и все повече мъже.
 
Затова и психотерапевтът, и рекламистът съветват на прага на магазина да помислим от какво всъщност имаме нужда.
nova.bg