В момента тече проверка от страна на Европейската комисия. Има някои констатации, но нещата не са в такава ситуация, за да бъде отнет лицензът на Главна дирекция „Гражданска въздухоплавателна администрация“ (ГВА). Това заяви служебният вицепремиер по икономическите политики и министър на транспорта и съобщенията Христо Алексиев, който участват в петъчния парламентарен блиц контрол.
„Следя процеса. Разпоредил съм на директора на ГВА да предприеме стъпки за подобряване на административния капацитет, както и да обяви наново конкурс за дирекцията „Летателни стандарти“. Факт е, че там няма директор“, посочи Христо Алексиев.
„Каквито констатации има, ще се постараем те да бъдат отстранени, за да не се стига до такъв негативен сценарий“, допълни още той.
Отговорът на министър Алексиев бе след въпрос на народния представител от парламентарната група на „Възраждане“ Николай Дренчев, според когото в България има „проблем с безопасността в авиацията“.
„Изправени сме пред безпрецедентна ситуация, в която има вероятност да бъде отнет лицензът на Главна дирекция ГВА да организира летателната дейност на територията на България. Може да се окаже така, че в близко бъдеще администрацията на всички процеси в гражданската ни авиация да бъдат поети от съседна държава, било Гърция, било Румъния. Ако това се случи, би било страшен удар върху репутацията на България“, коментира Дренчев.
„Следя процеса. Разпоредил съм на директора на ГВА да предприеме стъпки за подобряване на административния капацитет, както и да обяви наново конкурс за дирекцията „Летателни стандарти“. Факт е, че там няма директор“, посочи Христо Алексиев.
„Каквито констатации има, ще се постараем те да бъдат отстранени, за да не се стига до такъв негативен сценарий“, допълни още той.
Отговорът на министър Алексиев бе след въпрос на народния представител от парламентарната група на „Възраждане“ Николай Дренчев, според когото в България има „проблем с безопасността в авиацията“.
„Изправени сме пред безпрецедентна ситуация, в която има вероятност да бъде отнет лицензът на Главна дирекция ГВА да организира летателната дейност на територията на България. Може да се окаже така, че в близко бъдеще администрацията на всички процеси в гражданската ни авиация да бъдат поети от съседна държава, било Гърция, било Румъния. Ако това се случи, би било страшен удар върху репутацията на България“, коментира Дренчев.