Прокуратурата внесе в съда обвинителен акт срещу двамата машинисти, управлявали дерайлиралия влак край Хитрино, съобщиха от държавното обвинение.
Димитър Михнев и Радослав Петков ще отговарят за смъртта на 7 човека и 14 пострадали.
На 10 декември миналата година машинистът на товарната композиция Димитър Михнев не е изпълнил незабавно, точно и безусловно указанията на сигнала на предупредителния семафор. При навлизане в гарата управлявал влака със скорост 78 км/ч и не намалил скоростта до 40 км/ч.
Трагедия: Хитрино след взрива в края на 2016-а (ВИДЕО/СНИМКИ)
Вторият локомотивен машинист Радослав Петков не предприел действия за незабавно спиране на влака, след като Михнев не показал с действия, че управлява безопасно влака.
В резултат на допуснатите нарушения от двамата машинисти е последвало дерайлиране на влака и повреждане на вагон-цистерни от състава на композицията, изтичане на превозван газ пропилен и последвал взрив.
По непредпазливост двамата са причинили смъртта на 7 души и телесни повреди на 14 човека.
Обвиняват машинистите за трагедията в Хитрино
Разследването е установило, че произшествието не е предизвикано от повреди в жп инфраструктура; не се дължи на повреди в осигурителната техника; не е предизвикано от техническа неизправност на подвижния състав; не се касае за техническа неизправност, свързана с превозвания товар - претоварване или недостатъчно натоварване на вагоните цистерни.
Причина за настъпилото жп произшествие е движението на влака с висока скорост –двойно по-висока от разрешената от 40 км/час по криви при влизане в отклонителния трети коловоз на гара Хитрино, което е довело до претоварване и разрушаване на железния път и дерайлиране на част от вагоните.
При дерайлирането е настъпил пробив в десетата цистерна от влака, натоварена с пропилен, изтекъл е газ, който се е смесил с въздуха и се взривил, при което разрушил сгради и последвал пожар. Налице е пряка връзка между допуснатите от двамата подсъдими нарушения на правилата и смъртта на 7 човека, както и раняването на 14 души.
Материалите по делото, което е от изключителна фактическа и правна сложност, са 40 тома, а обвинителният акт срещу двамата подсъдими – 75 страници. При разследването са били назначени и изготвени десетки експертизи – съдебномедицински, съдебнопсихиатрични, за установяване на средни и тежки телесни повреди, токсикологична, за алкохол и наркотични вещества, химическа, пожаротехническа, компютърна, на железопътния път, техниката и скоростта на движение на композицията, която е извлечена като информация от черните кутии на влака. В разследването са участвали 13 следователи от Националната следствена служба.
Димитър Михнев е с мярка за неотклонение „парична гаранция“ 10 000 лева, а Радослав Петков с „подписка“. Наложена им е забрана за напускане на страната.
Предстои Окръжният съд в Шумен да насрочи разглеждането на делото.
За още новини харесайте страницата ни във Facebook ТУК. Там очакваме и вашите коментари.
Димитър Михнев и Радослав Петков ще отговарят за смъртта на 7 човека и 14 пострадали.
На 10 декември миналата година машинистът на товарната композиция Димитър Михнев не е изпълнил незабавно, точно и безусловно указанията на сигнала на предупредителния семафор. При навлизане в гарата управлявал влака със скорост 78 км/ч и не намалил скоростта до 40 км/ч.
Трагедия: Хитрино след взрива в края на 2016-а (ВИДЕО/СНИМКИ)
Вторият локомотивен машинист Радослав Петков не предприел действия за незабавно спиране на влака, след като Михнев не показал с действия, че управлява безопасно влака.
В резултат на допуснатите нарушения от двамата машинисти е последвало дерайлиране на влака и повреждане на вагон-цистерни от състава на композицията, изтичане на превозван газ пропилен и последвал взрив.
Хитрино след взрива на 10 декември 2016 година
Обвиняват машинистите за трагедията в Хитрино
Разследването е установило, че произшествието не е предизвикано от повреди в жп инфраструктура; не се дължи на повреди в осигурителната техника; не е предизвикано от техническа неизправност на подвижния състав; не се касае за техническа неизправност, свързана с превозвания товар - претоварване или недостатъчно натоварване на вагоните цистерни.
Причина за настъпилото жп произшествие е движението на влака с висока скорост –двойно по-висока от разрешената от 40 км/час по криви при влизане в отклонителния трети коловоз на гара Хитрино, което е довело до претоварване и разрушаване на железния път и дерайлиране на част от вагоните.
При дерайлирането е настъпил пробив в десетата цистерна от влака, натоварена с пропилен, изтекъл е газ, който се е смесил с въздуха и се взривил, при което разрушил сгради и последвал пожар. Налице е пряка връзка между допуснатите от двамата подсъдими нарушения на правилата и смъртта на 7 човека, както и раняването на 14 души.
Хитрино след взрива на 10 декември 2016 година
Димитър Михнев е с мярка за неотклонение „парична гаранция“ 10 000 лева, а Радослав Петков с „подписка“. Наложена им е забрана за напускане на страната.
Предстои Окръжният съд в Шумен да насрочи разглеждането на делото.
За още новини харесайте страницата ни във Facebook ТУК. Там очакваме и вашите коментари.