Пазарът на нови автомобили в страните от Европейския съюз нараства през юли за 12-и пореден месец, показват данните на Европейската асоциация на автомобилостроителите (ACEA), огласени днес в Брюксел и цитирани от Ройтерс. България заема трето място сред страните членки на ЕС по покупки на нови автомобили.
През миналия месец в ЕС са регистрирани 851 156 нови превозни средства, с 15,2 на сто повече в сравнение с юли 2022 г. Това е знак, че автомобилната индустрия се възстановява от проблемите с доставките на полупроводници и други части, възникнали по време на пандемията от COVID-19, посочват анализатори.
Въпреки това новорегистрираните 6,3 милиона превозни средства в страните от Евросъюза през първите 7 месеца на тази година са с 22 на сто по-малко в сравнение със същия период на предпандемичната 2019 г., отбелязва ACEA.
България има 2 месеца да въведе система на ЕК за техническата изправност на колите
Все пак от началото на 2023 г. до края на юли е отчетен съществен ръст на водещите пазари за автомобили в Евросъюза - Испания (+21,9 на сто), Италия (+20,9 на сто), Франция (+15,8 на сто) и Германия (+13,6 на сто).
В България през юли са регистрирани 3370 нови автомобила, което представлява увеличение с 19 на сто спрямо същия месец на 2022 г. (2832 нови коли).
През първите 7 месеца на годината новорегистрираните автомобили у нас са 20 992, което представлява увеличение с 20,8 на сто спрямо същия период на 2022 г. (17 371 коли), сочат данните на ACEA.
Продажбите на нови електрически превозни средства в Европейския съюз скачат с 60,6 на сто. Те продължават да нарастват благодарение на субсидиите, които правителствата на редица страни от ЕС отпускат, посочва Ройтерс.
Делът на регистрираните нови електрически коли в Евросъюза, задвижвани изцяло от батерии (BEV), се увеличава през юли 2023 г. до 13,6 на сто от всички новорегистрирани автомобили при 9,8 на сто през същия месец на миналата година.
Делът на новите коли с бензинови двигатели в ЕС през юли е 35,8 на сто, на тези с дизелови двигатели е 14,1 на сто, а на хибридните електрически превозни средства (HEV) - 25,6 на сто.
В България делът на новорегистрираните електрически автомобили (BEV) през миналия месец е 5 на сто. Най-много са били новите коли с бензинови двигатели - 71,5 на сто, следвани от тези с дизелови двигатели - 20,7 на сто.
Съществен ръст на продажбите на нови електрически автомобили е отчетен в Белгия (+235,9 на сто) и Гърция (+152,4 на сто). България е на трето място сред страните от ЕС по този показател, като новорегистрираните електрически автомобили у нас се увеличават със 150 на сто на годишна основа. През юли тази година те са 170 броя, а през същия месец на 2022 г. са били 68 броя.
През миналия месец в ЕС са регистрирани 851 156 нови превозни средства, с 15,2 на сто повече в сравнение с юли 2022 г. Това е знак, че автомобилната индустрия се възстановява от проблемите с доставките на полупроводници и други части, възникнали по време на пандемията от COVID-19, посочват анализатори.
Въпреки това новорегистрираните 6,3 милиона превозни средства в страните от Евросъюза през първите 7 месеца на тази година са с 22 на сто по-малко в сравнение със същия период на предпандемичната 2019 г., отбелязва ACEA.
България има 2 месеца да въведе система на ЕК за техническата изправност на колите
Все пак от началото на 2023 г. до края на юли е отчетен съществен ръст на водещите пазари за автомобили в Евросъюза - Испания (+21,9 на сто), Италия (+20,9 на сто), Франция (+15,8 на сто) и Германия (+13,6 на сто).
В България през юли са регистрирани 3370 нови автомобила, което представлява увеличение с 19 на сто спрямо същия месец на 2022 г. (2832 нови коли).
През първите 7 месеца на годината новорегистрираните автомобили у нас са 20 992, което представлява увеличение с 20,8 на сто спрямо същия период на 2022 г. (17 371 коли), сочат данните на ACEA.
Продажбите на нови електрически превозни средства в Европейския съюз скачат с 60,6 на сто. Те продължават да нарастват благодарение на субсидиите, които правителствата на редица страни от ЕС отпускат, посочва Ройтерс.
Делът на регистрираните нови електрически коли в Евросъюза, задвижвани изцяло от батерии (BEV), се увеличава през юли 2023 г. до 13,6 на сто от всички новорегистрирани автомобили при 9,8 на сто през същия месец на миналата година.
Делът на новите коли с бензинови двигатели в ЕС през юли е 35,8 на сто, на тези с дизелови двигатели е 14,1 на сто, а на хибридните електрически превозни средства (HEV) - 25,6 на сто.
В България делът на новорегистрираните електрически автомобили (BEV) през миналия месец е 5 на сто. Най-много са били новите коли с бензинови двигатели - 71,5 на сто, следвани от тези с дизелови двигатели - 20,7 на сто.
Съществен ръст на продажбите на нови електрически автомобили е отчетен в Белгия (+235,9 на сто) и Гърция (+152,4 на сто). България е на трето място сред страните от ЕС по този показател, като новорегистрираните електрически автомобили у нас се увеличават със 150 на сто на годишна основа. През юли тази година те са 170 броя, а през същия месец на 2022 г. са били 68 броя.