Бившият изпълнителен директор на "Автомагистрали" ЕАД Стоян Беличев каза пред журналисти, че е дал обяснения в ГД "Национална полиция" за АМ "Хемус". Той престоя там над един час.
Беличев определи строителството на "Хемус" като едно голямо пестене на държавен ресурс. Той посочи, че не му е бил оказван натиск от изпълнителната власт за сключване на договори с определени фирми.
Във връзка с платени пари за озеленяване на магистралата Беличев обясни, че става въпрос за храсти и дървета. Той посочи, че са необходими от две до четири години, за да пораснат растенията, да се разсадят, да се адаптират, да се оформи ландашфтът и затова е авансиран процесът.
Янев: След разследващите действия по случая с AM „Хемус“, ще има допълнително развитие
За отпускането на аванси при строителството Беличев обясни, че 50 процента от стойността на магистрала трябват преди влизането на трасе т.е. "преди да имаме строително разрешение харчим половината от парите в подготвителни дейности" - като производството на греди. "За цялата "Хемус" имаме около 2700 греди за строителството на съоръженията и мостовете. Четири години са необходими в България, фирмите, които произвеждат греди, да могат да ги изработят", обясни той.
Беличев добави, че инертните материали необходими за основата на магистралата трябва да бъдат добити, да бъдат претрошени, извозени и депонирани и когато дойде моментът да бъдат разслоени на трасето. "Това нещо отнема време и ресурс, без да бъде авансиран този процес е немислим, той не може да случи", посочи бившият шеф в "Автомагистрали".
Във връзка със сключването на договори по инхаус процедури Беличев посочи, че дружеството е разработило правила, които са били "на 99 процента близки до Закона за обществените поръчки". Той обясни, че има комисии провели процедури, те изпращат доклади до съвета на директорите на "Автомагистрали", където се обсъжда и се взима решение с кой какъв договор да се сключи. Беличев обясни още, че на терен, на строителните обекти, е имало инженери, отговорници за лотовете и строителен надзор избран от АПИ, който да следят за извършването на дейностите.
Беличев определи строителството на "Хемус" като едно голямо пестене на държавен ресурс. Той посочи, че не му е бил оказван натиск от изпълнителната власт за сключване на договори с определени фирми.
Във връзка с платени пари за озеленяване на магистралата Беличев обясни, че става въпрос за храсти и дървета. Той посочи, че са необходими от две до четири години, за да пораснат растенията, да се разсадят, да се адаптират, да се оформи ландашфтът и затова е авансиран процесът.
Янев: След разследващите действия по случая с AM „Хемус“, ще има допълнително развитие
За отпускането на аванси при строителството Беличев обясни, че 50 процента от стойността на магистрала трябват преди влизането на трасе т.е. "преди да имаме строително разрешение харчим половината от парите в подготвителни дейности" - като производството на греди. "За цялата "Хемус" имаме около 2700 греди за строителството на съоръженията и мостовете. Четири години са необходими в България, фирмите, които произвеждат греди, да могат да ги изработят", обясни той.
Беличев добави, че инертните материали необходими за основата на магистралата трябва да бъдат добити, да бъдат претрошени, извозени и депонирани и когато дойде моментът да бъдат разслоени на трасето. "Това нещо отнема време и ресурс, без да бъде авансиран този процес е немислим, той не може да случи", посочи бившият шеф в "Автомагистрали".
Във връзка със сключването на договори по инхаус процедури Беличев посочи, че дружеството е разработило правила, които са били "на 99 процента близки до Закона за обществените поръчки". Той обясни, че има комисии провели процедури, те изпращат доклади до съвета на директорите на "Автомагистрали", където се обсъжда и се взима решение с кой какъв договор да се сключи. Беличев обясни още, че на терен, на строителните обекти, е имало инженери, отговорници за лотовете и строителен надзор избран от АПИ, който да следят за извършването на дейностите.