„Алфа Рисърч“: 42% взимат решение за кого да гласуват в рамките на предизборната кампания

/ iStock/Getty Images
Почти всеки втори, решил да гласува на предстоящите евроизбори, решава за кого в рамките на предизборната кампания
101638
Почти всеки втори, решил да гласува на предстоящите евроизбори, решава за кого в рамките на предизборната кампания
  • Почти всеки втори, решил да гласува на предстоящите евроизбори, решава за кого в рамките на предизборната кампания
Почти всеки втори, решил да гласува на предстоящите евроизбори, решава за кого в рамките на предизборната кампания. Това показва последното преди вота социологическо проучване на „Алфа Рисърч“.
 
Според данните ГЕРБ водят пред БСП с 4,5 пункта. Агенция „Медиана“, която също представи проучване днес, отчита преднина за ГЕРБ от 1,3 процента, но и превес на желаещите правителството предсрочно да подаде оставка.
 
И двете проучвания са направени със собствени средства на социологическите агенции.
 
42% от анкетираните от „Алфа Рисърч“ заявяват, че взимат решение за кого да гласуват в рамките на предизборната кампания. Прогнозираната избирателна активност пък е малко над 2,1 милиона души.
 
В последното си проучване преди вота, от агенцията отчитат, че 31,1% от запитаните заявяват, че ще гласуват за ГЕРБ, а за опонентите им от БСП вота си биха дали 26,6%. За ДПС смятат да гласуват 13,9%, а ВМРО са на ръба на изборния праг с 6% електорална подкрепа.
 
Агенция „Медиана“ дава преднина на ГЕРБ от 1,3%, като 29,8% от анкетираните смятат да гласуват за БСП, а за ГЕРБ 31,1%. Според данните на Медиана, ДПС получават 11,4%, а останалите партии остават под изборния праг.
 
22% от анкетирани от Медиана пък заявяват, че в тяхното населено място функционират системи за купуване на гласове или принуда върху избирателите.
 
36% от запитаните са за предсрочна оставка на правителството, а 32% искат то да изкара пълен мандат.
 
Прогнозираната избирателна активност на предстоящите избори според тези данни пък ще бъде около 2,5-2,7 милиона души.
 
И двете социологически проучвания са направени със средства на двете социологически агенции.