Едва една четвърт от нуждаещите се от винетка шофьори са успели да закупят или презаверят електронния документ за 2019 г. А една пета са онези, които са опитали да сторят това, но не са успели. Това показват резултатите от социологическо проучване на агенция Афис за хаоса с електронните винетки.
Купуваме електронни винетки от 6000 точки из цялата страна
Тук следва да се вземе предвид, че над половината от водачите на МПС към този момент изобщо не са опитвали да закупят или презаверят електронна винетка - не се нуждаят от такава или още не е изтекла валидността на предишните им винетни стикери, отбелязват социолозите.
За неразборията с новата система за контрол върху движението по националната пътна мрежа хората най-често обвиняват изпълнителната власт, а не фирмата-изпълнител. Сумарно делът на изпълнителната власт и фирмата-изпълнител измежду посочилите главен виновник за проблема е близо 40%, сочи анализ на резултатите от допитването.
55% от пълнолетните български граждани декларират, че шофират, а с 3% повече е общият дял на притежаващите правоспособност за управление на МПС. В номинална стойност това са приблизително 3,250 хил. души. От тях повече от половината твърдят, че шофират всекидневно, а всеки четвърти - няколко пъти седмично.
Заради опити за измами спират конвертирането на хартиени винетки в електронни
Данните показват, че мъжете шофьори са двойно повече от жените, както и, че столичани по-често управляват колите си, отколкото жителите на останалите населени места. На-голям е делът на шофьорите между 30- и 60-годишна възраст, работещите българи в активна възраст, независимо от социалния статус, много по-често сядат зад волана в сравнение със студентите и особено в сравнение с пенсионерите, обобщават още социолозите.
56% от домакинствата притежават по едно МПС, а 13,4% - повече от едно. Сумарно това прави близо 70% от българските домакинства. Разпределението обаче включва и отговорите на хората в пенсионна възраст, които не са чак толкова мобилни.
Започват глобите за шофьори без винетки
Хипотетично тези факти означават, че почти всеки ден по пътищата у нас се разминават, условно казано, около 2,5 млн. души, управляващи МПС, без да броим преминаващите чуждестранни превозвачи. Важна подробност е, че около една четвърт от тях шофират само в рамките на населените места, в които живеят, т.е. те не са засегнати от кризата с винетките.
Накратко - българите имат коли и твърде често се придвижват с тях. Това се приема като нещо естествено и е част от общоприетата норма и стандарта на живот. Особено в столицата и още няколко по-големи града, където за мнозина жители на практика е по-евтино да отидат на работа с личната си кола, отколкото с обществения транспорт.
Шефът на АПИ подаде оставка заради хаоса с е-винетките
Случаят не може да се разглежда изолирано, тъй като замисълът на системата предполага чрез закупените винетки българските граждани да финансират изграждането и ремонта на пътните участъци. В този контекст казусът с електронните винетки е част от по-голямата картина - как работи държавата и администрацията в този сектор, който пък е свързан, освен с управленски решения, и с безопасността на голяма част от българските граждани, поясняват социолозите.
Каква е оценката за качеството на изгражданата и ремонтирана пътна инфраструктура, което гражданите финансират чрез закупуването на винетки? Изводът, който се налага, е, че плащаме по-скоро за лошо пътно строителство и лоши пътни ремонти. На пряк въпрос „Колко често преминавате с автомобила си през опасни новопостроени или новоремонтирани пътни участъци“, 22% отговарят „всекидневно“, а други 23% - „почти всеки ден“. 43% декларират, че това им се случва няколко пъти месечно или по-рядко.
Националното представително проучване е осъществено от Агенция АФИС в периода 14-19 януари 2019 г. Интервюирани пряко в домовете им са 1010 пълнолетни български граждани.
Купуваме електронни винетки от 6000 точки из цялата страна
Тук следва да се вземе предвид, че над половината от водачите на МПС към този момент изобщо не са опитвали да закупят или презаверят електронна винетка - не се нуждаят от такава или още не е изтекла валидността на предишните им винетни стикери, отбелязват социолозите.
графики Афис
За неразборията с новата система за контрол върху движението по националната пътна мрежа хората най-често обвиняват изпълнителната власт, а не фирмата-изпълнител. Сумарно делът на изпълнителната власт и фирмата-изпълнител измежду посочилите главен виновник за проблема е близо 40%, сочи анализ на резултатите от допитването.
55% от пълнолетните български граждани декларират, че шофират, а с 3% повече е общият дял на притежаващите правоспособност за управление на МПС. В номинална стойност това са приблизително 3,250 хил. души. От тях повече от половината твърдят, че шофират всекидневно, а всеки четвърти - няколко пъти седмично.
Заради опити за измами спират конвертирането на хартиени винетки в електронни
Данните показват, че мъжете шофьори са двойно повече от жените, както и, че столичани по-често управляват колите си, отколкото жителите на останалите населени места. На-голям е делът на шофьорите между 30- и 60-годишна възраст, работещите българи в активна възраст, независимо от социалния статус, много по-често сядат зад волана в сравнение със студентите и особено в сравнение с пенсионерите, обобщават още социолозите.
графики Афис
56% от домакинствата притежават по едно МПС, а 13,4% - повече от едно. Сумарно това прави близо 70% от българските домакинства. Разпределението обаче включва и отговорите на хората в пенсионна възраст, които не са чак толкова мобилни.
Започват глобите за шофьори без винетки
Хипотетично тези факти означават, че почти всеки ден по пътищата у нас се разминават, условно казано, около 2,5 млн. души, управляващи МПС, без да броим преминаващите чуждестранни превозвачи. Важна подробност е, че около една четвърт от тях шофират само в рамките на населените места, в които живеят, т.е. те не са засегнати от кризата с винетките.
графики Афис
Накратко - българите имат коли и твърде често се придвижват с тях. Това се приема като нещо естествено и е част от общоприетата норма и стандарта на живот. Особено в столицата и още няколко по-големи града, където за мнозина жители на практика е по-евтино да отидат на работа с личната си кола, отколкото с обществения транспорт.
Шефът на АПИ подаде оставка заради хаоса с е-винетките
Случаят не може да се разглежда изолирано, тъй като замисълът на системата предполага чрез закупените винетки българските граждани да финансират изграждането и ремонта на пътните участъци. В този контекст казусът с електронните винетки е част от по-голямата картина - как работи държавата и администрацията в този сектор, който пък е свързан, освен с управленски решения, и с безопасността на голяма част от българските граждани, поясняват социолозите.
графики Афис
Каква е оценката за качеството на изгражданата и ремонтирана пътна инфраструктура, което гражданите финансират чрез закупуването на винетки? Изводът, който се налага, е, че плащаме по-скоро за лошо пътно строителство и лоши пътни ремонти. На пряк въпрос „Колко често преминавате с автомобила си през опасни новопостроени или новоремонтирани пътни участъци“, 22% отговарят „всекидневно“, а други 23% - „почти всеки ден“. 43% декларират, че това им се случва няколко пъти месечно или по-рядко.
Националното представително проучване е осъществено от Агенция АФИС в периода 14-19 януари 2019 г. Интервюирани пряко в домовете им са 1010 пълнолетни български граждани.