Влагаме в магистрали, пестим от мантинели
Влагаме в магистрали, пестим от мантинели / снимка: Sofia Photo Agency
Владимир Тодоров пред Дарик
54905
Владимир Тодоров пред Дарик
  • Владимир Тодоров пред Дарик

По-голямата част от мантинелите на мостовете у нас не отговарят на стандартите за безопасност, смятат от Асоциацията на пострадалите при катастрофи. Председателят й Владимир Тодоров заяви, че по-голямата част от мантинелите са от времето на Тодор Живков и могат да спрат само лек автомобил, но не и автобус или камион.

Владимир Тодоров пред Дарик: Има много критични участъци, но фрапиращите случаи ще покажем с Искърското дефиле - това е районът между Своге и Мездра, където на пропаст 50-60 метра има поставени автомобилни гуми като преграда за спиране. Една част от виадуктите по магистралите също са в критично състояние.

Каква е разликата в цената на различните видове мантинели и това ли е причината да бъдат слагани по-ниският клас и по-малко безопасни мантинели?

Цената е двойна, в някои случаи - два пъти и половина, но когато говорим за човешки живот, не може да се правят компромиси.

Трябва ли да се подменят мантинелите и по малките планински пътища, които обаче имат много остри завои, там не са магистрали.

Задължително, там е изключително належащо. Пътят за Смолян, Кресненското дефиле, планинските курорти, Стара планина - там задължително трябва да има обезопасителни системи и то от висок клас.

А на магистралите, на които вече ще може да се кара със 140 км/ч?

Точно това казвам, че е парадокс, че се хвърлят милиарди левове за магистрали, а от мантинели продължава да се пести.

***

У нас наистина има огради, които не отговарят на изискванията, но Агенция "Пътна инфраструктура" прави всичко възможно да ги подмени. При ремонта на всяка отсечка в България, която е обезопасена с мантинела, се поставят нови съоръжения, които отговарят на изискванията, категоричен беше Веселин Димитров, директор на института по европейски норми и стандарти към пътната агенция.