В периода март - октомври рекламните клипове на България по четирите паневропейски телевизии ("Eurosport", "Discovery Channel", "Euronews", "National Geographic Channel"), са били излъчени 2074 пъти, като са достигнали близо 442 млн. гледания. Това показа отчет на екипа за изпълнение на проекта, финансиран по Оперативна програма "Регионално развитие", представен на пресконференция в БТА.

Четири европейски телевизии излъчват туристическа реклама на България

Кампанията е била на 3 вълни с продължителност по около 8 седмици всяка със средно по три излъчвания дневно, съобщи Ани Хараламбиева, ръководител на проекта.

Клиповете, които са били излъчвани в телевизионната мрежа на четирите телевизии, са с продължителност 30 секунди и са в два варианта - един имиджов спот и един с акцент върху културно-историческия туризъм. Те са на немски, френски, английски, руски, испански и български език.

Рекламата на България по европейските телевизии достигна 442 млн гледания
netinfo

Клиповете са излъчвани в праймтайма на телевизиите, вечер и в сутрешните емисии. В рамките на сключените договори е било постигнато, освен излъчването на рекламните клипове, като бонус страната ни да бъде посетена от снимачни екипи на телевизионните канали за заснемане, производство и излъчване на репортажи, които са били неразделна част от целогодишната кампания на Министерството на туризма.

Четирите паневропейски медии практически обхващат почти цялата територия на Европа, също държави от Близкия Изток, Африка и Азия. Според анализите и проучванията именно европейските държави са сред основните целеви и генериращи пазари за българския туризъм.

Рекламата на България по европейските телевизии достигна 442 млн гледания
netinfo

Излъчванията на имиджовите клипове на България се финансират по проект "Провеждане на целогодишна рекламна кампания на България по водещи паневропейски телевизионни канали".

Общата стойност на проекта е около 3 млн. евро. Неговото изпълнение през годините е било забавено, ето защо в началото на годината екипът на Министерството е ускорил всички процедури, за да реализира проекта и за да не допусне загуба на европейско финансиране.

Рекламата на България по европейските телевизии достигна 442 млн гледания
netinfo