Министърът на транспорта Ивайло Московски изрази мнение, че целта на ръководството на неговото ведомство и на БДЖ Холдинг е да се приложи пакет от мерки в краткосрочен план, които ще оздравят компанията. Целта е да се минимизират оперативните загуби на железниците и дори да се докарат до нула, като тази година те вероятно ще бъдат наполовина спрямо 2010-а.
Пред bTV Московски отново повтори, че БДЖ е "във фалит" и допълни, че в момента, в който някой от кредиторите направи постъпление, за да си изиска заемите, провозвачът влиза в процедура по несъстоятелност.
При спиране на влаковете на 24 ноември по думите на министъра дружеството би изпаднало в колапс. „Нека синдикатите да носят отговорност за тази стачка, ние смятаме, че няма нужда от стачка, че тези мерки краткосрочно ще доведат до ефект", коментира министърът.
Той обясни, че в планираните съкращения в железниците делът на административния персонал е 25 на сто, като процесът на оптимизация в администрацията ще продължи.
Заплатите на мениджмънта на компанията не са тайна, в Борда на директорите те са 1200 лв., на изпълнителния директор е 2000 лв., каза Московски.
Вчера железничарските синдикати обявиха, че на 24 ноември ще започне стачка в железниците и влаковете ще спират по осем часа на ден, като обясниха, че не са съгласни с планираните мерки и най-вече съкращенията на хора, които са преди всичко от експлоатационния персонал. Те допълниха, че най-важното за тях е да бъде подписан нов колективен трудов договор, за който настояват от месеци.
Миналата седмица ръководството на холдинга обяви няколко хода, които смята да предприеме за оздравяване на компанията, а именно намаляване на персонала с 2000 човека, повишаване на цени на билети, намаляване на влаковете, без да се закриват линии и приватизация на „Товарни превози". На тези 2000 души, с които ръководството иска да се раздели, се предвижда да бъде предложено да напуснат доброволно срещу шест брутни работни заплати. Председателят на Борда на директорите на компанията Владимир Владимиров това е жест към тези служители. По думите му ако не се предприемат тези мерки, превозвача го грози съдбата на металургичния комбинат „Кремиковци".