Всяка сутрин повече от половината японски домакинства закусват българско кисело мляко. Това показва проучване на японската компания "Мейджи корпорейшън", представено на среща на министъра на икономиката Божидар Лукарски с президента на компанията Кадзуо Кавамура, който е на посещение у нас с делегация от фирмата, съобщиха от Министерството на икономиката.
От 1972 г. досега "Мейджи" произвежда българско кисело мляко.
57,5 на сто от японците асоциират България с киселото мляко, сочи проучване.
По време на срещата Кавамура е благодарил за изключителното партньорство, което среща от страна на българското правителство.
Той е посочил, че от 2013 г. "Мейджи" произвежда българско кисело мляко и за пазарите в Китай, Тайланд и Сингапур. Кавамура е споделил, че среща проблеми със спазването на лицензионните права в някои от тези държави.
Министър Лукарски го е уверил, че от своя страна ще отстоява спазването на тези
права. Кавамура е заявил, че българското кисело мляко е съкровище, актив, който трябва да се защитава и разширява като стойност. За японците то е символ на дълголетие и здравословен живот, е казал той.