БСП настоя незабавно да бъдат прекратени договорите за зимно поддържане, да се проведат нови конкурси и тогава да се изберат фирмите, които да извършват почистването. Депутатът от левицата Димчо Михалевски коментира, че настоящите договори облагодетелстват фирми, близки до властта, и струват два пъти почете отколкото при предишното правителство. При предишното правителството зимното почистване е струвало около 25 млн. лева, а сегашното плаща по 50 млн. лева. Социалистите настояха още да бъдат разсекретени сключените от правителството на ГЕРБ договори, за да станат ясни всички клаузи в тях.
Димчо Михалевски обясни, че четиригодишните договори за зимно поддържане, подписани от правителството на ГЕРБ, са без обща стойност. Те съдържат само единични цени за няколко десетки видове дейности. Така за едни изпълнители може да възлагат големи по обем задачи, а за други – съвсем минимални. Това води до реални загуби за голяма част от ангажираните фирми. Разходите за гориво са доста повече, отколкото целият сертификат, който ще им бъде платен, каза депутатът от БСП и бивш заместник-министър на регионалното развитие.
Освен това Михалевки обясни, че има случаи, при които в съседни райони разликата в цените, платени за зимна поддръжка, е четири пъти. По думите му договорите облагодетелстват малко на брой близки до властта фирми и им се плаща два пъти повече отколкото при предишното правителство. „Това са средно по 25 млн. лв. допълнително за сезон, което за четири години означава 100 млн. лв. Тоест през това безхаберие на министерството и на агенцията ще изтече една голяма спортна зала", каза той.
От БСП допълниха, че сключените по този начин договори са на практика корупция и трябва незабавно да бъдат прекратени.
Междувременно Агенция „Пътна инфраструктура" покани бизнеса да намали договорените единични цени за текущ ремонт и зимно поддържане на републиканските пътища, включени в действащите договори. Молбата е отправена в писмо на шефа на УС на АПИ инж. Лазар Лазаров до компаниите. Искането е обосновано от икономическата ситуация в страната и ограничения бюджетен ресурс за ремонт на републиканските пътища. Очаква се фирмите да направят предложенията си за намаляване на цените до 23 март тази година.