Общият показател на бизнес климата се е покачил през декември
Общият показател на бизнес климата се е покачил през декември / netinfo

През декември общият показател на бизнес климата се покачва с 1.2 пункта спрямо ноемврийското си равнище, което се дължи на по-благоприятната стопанска конюнктура в промишлеността, търговията на дребно и най-вече в сектора на услугите. Това сочат резултатите от бизнес анкетите на НСИ, съобщи пресцентърът на института.

В резултат на по-оптимистичните очаквания за бизнес състоянието на промишлените предприятия през следващите шест месеца, през декември съставният показател "бизнес климат в промишлеността" се повишава с 0.6 пункта. С най-голяма тежест сред факторите затрудняващи дейността на промишлените предприятия остават несигурната икономическа среда, слабостите в икономическото законодателство и недостатъчното търсене.

Мениджърите от промишлеността не предвиждат увеличение на продажните цени.

През декември 2006 г. съставният показател "бизнес климат в строителството" пада с 5.7 пункта, което се дължи на по-умерените оценки и очаквания на стопанските ръководители за бизнес състоянието на предприятията.

Основни причини затрудняващи дейността на строителните предприятията остават конкуренцията в бранша, финансовите проблеми и несигурната икономическа среда, като през декември се засилва и негативното влияние на фактора "неблагоприятни климатични условия". Бизнес анкетите на НСИ в строителството през декември регистрират значителни инфлационни очаквания в сравнение с месец назад.

През декември стопанската конюнктура в търговията на дребно остава благоприятна и съставният показател на бизнес климата се покачва с 0.9 пункта спрямо ноември. Декемврийските бизнес анкети отчитат повишени инфлационни очаквания в търговията на дребно.

Мениджърите от сектора на услугите са силно оптимистично настроени по отношение на настоящото бизнес състояние на предприятията. Съставният показател "бизнес климат в сектора на услугите" през декември се покачва с 9.6 пункта. Конкуренцията в бранша продължава да е с най-голяма тежест сред факторите затрудняващи предприятията от сектора на услугите. За продажните цени повечето от предприятията предвиждат те да останат без промяна през следващите три месеца.