/ iStock/Getty images
Колко често чувате от представителите на една или друга компания, че ценят служителите си, а чувството на удовлетвореност в екипа е една от най-важните цели на мениджмънта?
Повечето от нас са срещали това твърдение често и това е оптимистично – всеки бизнес трябва да се вглежда и към служителите си, освен навън, към пазара. Какво обаче на практика се реализира като отношение и инициативи, насочени към екипите, е същественото в политиката на всяка компания.
 
Днес ще ви запознаем с ПБ Лични финанси – компания, в която 95% от ключовите позиции са заети от вътрешни кандидати, а отношението към екипите е много повече от обещание.


Компанията е на българския пазар повече от 22 години, а служителите ѝ са повече от 800, локализирани в цялата страна. Една от отличителните черти на ПБ Лични финанси е именно отношението към хората в компанията - на екипите в нея се гледа не като на корпоративен термин, а като на истинска ценност.
 
Примерът за това идва от хората на висши мениджърски позиции, които знаят, че истинският лидер винаги дава пример на екипа си и го мотивира, като участва лично в процесите. Затова и в бизнес, и в оперативните звена мениджърите работят заедно с екипите си във важните за всички теми и особено в пиковите моменти за бизнеса.
 
„Как ще подобрим клиентското изживяване?“ и „Как ще подобрим служителското изживяване?“ пък са двата най-често задавани въпроси в компанията, когато се планира въвеждането на конкретна иновация.

ПБ Лични финанси

В проектните екипи на ПБ Лични финанси са включени хора от всяка функция в структурата с цел да дадат безценната си обратна връзка и по този начин да усъвършенстват всяко нововъведение. Това неизменно води до усещането, че всички в компанията работят за една обща цел, а успоредно с това позволява на хората да опознаят всички процеси в нея. Това дава възможност на всеки човек, от всеки екип, да разбере по-добре спецификата на работа на своя колега и да осъзнае колко важна е тя за общия резултат.
 
Развиването на индивидуалния капацитет и потенциал е от изключително голямо значение за компанията, но такова има и удовлетворението от чудесно свършената работа. Мотото на ПБ Лични финанси е „щастливи клиенти – щастливи служители” и то е в сила за всеки един служител на компанията, животът в която е отражение на бизнеса – адаптивен, интересен и въвличащ всеки член на екипа.

И тъй като времето, което инвестираме в общуване и преживяване, е възможно най-добре инвестираното време – не само в личен, но и в професионален план – компанията редовно организира разнообразни инициативи, в които развлечението е на преден план.

От вътрешни турнири по тенис на маса в офиса, през тематични викторини, свързани с българската история, грамотност и др., специални събирания за децата на служителите, които се провеждат в централния офис на компанията на всощенска банка, чийто стремеж към растеж е винаги обвързан с постоянство и динамика, приобщавайки уникални компании, различни култури, бизнес модели, нови таланти и доказани професионалистеки три месеца, коледен базар и изложби, до закуски и коктейли с кауза и организиране на Национална среща, забавните събития са задължителна част от корпоративния кодекс на компанията.

От средата на тази година пък „БНП Париба Лични финанси“ официално стана част от Пощенска банка и продължи работата си у нас с името „ПБ Лични финанси by Postbank“. Тази стъпка напред е поредната в тази посока за Пи.