Енергийният омбудсман на ЧЕЗ обеща безпристрастни и аргументирани решения
Енергийният омбудсман на ЧЕЗ обеща безпристрастни и аргументирани решения / снимка: Sofia Photo Agency, архив
Енергийният омбудсман на ЧЕЗ обеща безпристрастни и аргументирани решения
62500
Енергийният омбудсман на ЧЕЗ обеща безпристрастни и аргументирани решения
  • Енергийният омбудсман на ЧЕЗ обеща безпристрастни и аргументирани решения

Енергийният омбудсман на ЧЕЗ Радослав Димитров се срещна с недоволни от своите сметки граждани. Новосъздадената институция ще бъде независима и пряко подчинена на регионалния мениджър на ЧЕЗ Петър Докладал. Компанията признава, че са допуснати сериозни грешки в общуването с клиентите в България и това е причината за създаването на новата институция. Основната функция на енергийния омбудсман е да разрешава спорове между недоволните клиенти и дружествата на ЧЕЗ. Радослав Димитров ще взема еднолични, но според думите му безпристрастни и аргументирани решения.

Енергийният омбудсман помоля клиентите на енергото в Западна България да се обръщат към него само в случаите, когато не са удовлетворени от начина, по който е решена тяхната жалба. Димитров допълни и че няма да се приемат жалби, които вече се разглеждат от по-висши институции като съда или ДЕКВР.

Антоанета Тодорова дойде да се оплаче на Димитров, че е получила тройно по-висока сметка за ток за декември и веднага е подала жалба. В отговор получава няколко снимки на своя електромер и устна констатация, че отчита правилно. Жената обясни, че разглеждайки снимките, забелязала, че номера на електромера от тях не отговаря на номера във фактурата, която получава. „Кога и защо без да ме уведомят, са подменили моя електромер и кой е той в момента", попита тя.

Пенчо Рашков иска среща с енергийния омбудсман, за да разреши проблема на блок в Редута. През октомври от ЧЕЗ сменят стария електромер, който отчита тока, изразходен от асансьора и след това е отчетен 40 пъти повече ток. Обикновено асансьорът харчел 120-130 киловата на месец, което струвало 20-30 лева, а за период от 40 дни живеещите в сградата получили сметка 1200 лева.