Ценови праг спира износа на некачествено вино за Русия
Ценови праг спира износа на некачествено вино за Русия / netinfo

Българската държава ще въведе ценови праг за износ на наши вина в Русия. Това съобщи заместник-министърът на земеделието и горите Димитър Пейчев по време на Националната конференция за перспективите на българския износ на вина за руския пазар в Пловдив.

Минималната разрешена фактурна цена при експорт ще бъде между 60 и 80 евроцента на литър, но точният размер ще се фиксира от министерствата на земеделието и на икономиката след консултации с бизнеса и с руската страна, каза Пейчев.

Той посочи, че в момента има износ на наши вина на 30 евроцента и са наложителни мерки, за да не се допусне случая с Молдова и Грузия, които забраниха вноса на българско вино заради лошото качество.

България държи 27 процента от общия внос на вино в Русия, но повечето от партидите са трапезни вина в ниския ценови диапазон, с високо съдържание на захар, заяви съветникът на руския посланик Михаил Любосердов.

При износа на вина за руския пазар ще бъде въведен допълнителен контрол – и митнически, и ценови, и на качеството на партидите, каза заместник-министър Пейчев.

Той посочи, че в момента тече мащабна проверка за засичане на изнасяните от България количества с тези, които с внасят в Русия и върху които се плаща акциз.

В нея са ангажирани много инстанции, каза Пейчев, но отказа да навлезе в подробности.

Прогнозите на Министерството на земеделието и горите сочат, че до края на годината България може да стане вносител номер едно на вино в Русия и да заеме освободената от грузинските и молдовските вина ниша.

Статистиката сочи 20 процента ръст на експорта за периода януари-април 2007 г. в сравнение със същия период на миналата година.

До края на 2008 г. край Москва ще заработи специализиран терминал за български вина с покрита площ 28 000 кв. м, съобщи директорът на “Булгарпродукт” Пенчо Сираков.

Според него наличието на складова база, която ще функционира като импортьор, ще съкрати посредниците по веригата до руския производител. Друго предимство ще бъде налагането на българския бранд, защото в момента руските търговци нямат интерес да налагат нашите марки вина.