50% от карго самолетите ни са проблемни
50% от карго самолетите ни са проблемни / netinfo

Около 50% от въздухоплавателните средства за карго и селскостопанската авиация ще имат проблеми при издаването на типов сертфикат от ЕС, който е нужен, за да може самолетите да оперират свободно в границите на общността. Това каза в предаването „Портфейл” на Дарик зам.-министърът на транспорта Красимира Мартинова. На авиационния бранш ще бъдат нужни 2 милиона евро, за да получат сертификатите. Вече са предприети мерки за изваждане от експлоатация на 96 въздухоплавателни средства, които в момента нямат летателна годност. В момента се подобрява капацитета на проверките, които министерството прави, за да удостовери, че всички въздухоплавателни средства имат летателна годност и са безопасни, обясни още Мартинова. Надяваме се 22 самолета да получат сертификат до крайния срок 28 март 2007-ма година, допълни заместник-министърът на транспорта и обобщи:

„Това което бих искала, както бранша, който е запознат разбира се с тази специфика, но и вашите слушатели да разберат и осъзнаят, става дума за стипови сертификати, които не се издават от българската администрация, а задължението на българската администрация е така да пригоди своя административен капацитет, обучение, познание и квалификация на персонала, че да може да изпълни изискването на 28 март 2007 година, да може да извади от регистъра онези въздухоплавателни средства, за които Европейската агенция за Безопасното на въздухоплаването не е издала типов сертификат. Ето това е причината, за едни от самолетите вече е стартирала процедура с шанс да получат типов сертификат и да си продължат да летят, а за останалите да се търсят какви са наличностните възможности, евентуално за ограничен или частичен сертификат с оглед все пак да се използва ресурса им”.

Цялото интервю на Мия Михайлова с заместник-министъра по транспорта, чуйте от звуковия файл