1000 чужденци ще се качат безплатно на лифтовете в зимните ни курорти
1000 чужденци ще се качат безплатно на лифтовете в зимните ни курорти / netinfo

От януари до март 2009 г. 1000 туристи от Англия, Ирландия и Русия, които за първи път идват у нас, ще получат едноседмични карти за ски съоръженията на нашите зимни курорти. Това се отнася за клиентите на българските и чуждите туроператори, които извършват чартърни полети от тези най-важни за бълг арския зимен туризъм пазари. Това е новата рекламна концепция на Държавната агенция по туризъм, която бе представена от председателят й Анелия Крушкова, по време на световната туристическа борса в Лондон. Кампанията е обща инициатива на агенцията и частния бизнес и ще разчита на промоции, томболи и атрактивни награди.

ДАТ ще поеме 70 процента от цената на картите, а останалите 30 на сто ще бъдат платени от частния бизнес. Още 1000 карти ще бъдат разиграни на томбола между българските туристи. Тази кампания ще се повтори и за сезон Лято '2009 г.

Анелия Крушкова изрази увереност, че и следващата година ще бъде успешна за българския туризъм, защото страната предлага широка гама продукти и услуги в много добро съчетание между качество и цени. По статистически данни към месец септември 2008 г. туризмът в България бележи ръст от 18,2 процента спрямо предходната година и тенденцията за растеж ще се запази и през 2009 г.

Една от причините за оптимизъм идва от Световна среща на министрите на туризма, където беше отбелязано, че паника в световната туристическа индустрия няма и с нормализирането на кредитните условия ще се нормализират пазарите на туристически продукти и услуги.

Британските журналисти се интерисуваха какво може да направи Агенцията, за да не заприличат красивите градчета по южното ни Черноморие на големите курорти. Анелия Крушкова е отговорила, че България предлага различни продукти за различни клиенти. Черноморието не е само големи курорти, има и луксозни ваканционни комплекси, и градчета с романтична атмосфера. Задачата на ДАТ е да помага това разнообразие да се запази, за да може всеки да намери неговото си кътче от България.

Друг въпрос, интересен за медиите, е бил достъпът до български туристически продукти през интернет. Валентин Йосифов, управляващ директор на TUI-България, обяснил, че online бизнесът е възможен и ефективен там, където има висока транспортна достъпност. За съжаление България не е сред страните с добре развита транспортна инфраструктура, а реалният бизнес се съобразява с реално съществуващите обстоятелства.

Според него online достъпността до някои български туристически обекти е в пъти по-добра от транспортната достъпност. Според него за истински online бизнес в туризма у нас ще говорим, когато low cost авиокомпаниите започнат да летят по няколко пъти на ден до българските летища. Българския бизнес полага много усилия в тази посока, но факт е, че веднъж открили България в интернет и резервирали почивка, туристите трябва да могат и да стигнат до крайната си цел безпроблемно, обяснил туроператорът.