Работна среща със секретарите на общини от област Враца и представители на териториалните структурни звена на МВР и на Главна дирекция „Гражданска регистрация и административно обслужване" проведе днес главният секретар на Областна администрация - Враца Мариана Каменова. Поводът за заседанието са влезлите в сила от 21 юли изменения на Закона за гражданската регистрация и произтичащите от тях проверки на извършените адресни регистрации и промяна на адреси в периода 1 юли 2014 г. - 30 април 2015 г.
На срещата стана ясно, че в срок до 24.07.2015 г., кметовете на общини следва да издадат заповеди за определяне на комисии, които да извършат проверките. Съставът на комисията включва служители от съответната общинска администрация, представител от Областна администрация - Враца, както и представители от структурните звена на МВР и ГРАО.
„Реално ще бъде направена проверка на всички лица, регистрирани за периода по постоянен и/или настоящ адрес, след което ще се провери дали броят на лицата отговаря на изискванията за допустимост за съответната жилищна площ" - поясни Мариана Каменова. Тя допълни, че фактическата проверка по адресна регистрация ще бъде извършена заедно с представителите на МВР и ГРАО и ще приключи със съставяне на протокол, който ще бъде публично оповестен.
„Целта на проверките е да се заличат адресните регистрации, за които е установено, че са извършени в нарушение на закона" - заяви Главният секретар и припомни, че кметовете на общини носят административно-наказателна отговорност по Закона за гражданската регистрация.
Срокът за приключване на проверката по закон е 21 август 2015 г.