/ Петя Димитрова
Виртуален учител е първият от трите проекта, с които Антоан Георгиев от 11 клас на Природа-математическата гимназия в Монтана кандидатства за награда Джон Атанасов в категория „Дебют в компютърните науки”. Проектът е разработен в колаборация Алекс Цветанов от Софийска математическа гимназия.

40 от най-малките жители на Монтана влизат в по-топла и красива сграда

Двамата  създават виртуална среда, в която  учител отговаря на зададени на глас въпроси. В демонстрацията са използвани знания от  областта на географията. Разработването на интелигентния продукт е отнело 7 месеца.

Вторият проект на Антоан е също игра, в която предната камера на смартфона сканира ръката на притежателя му, разпознава я и така позволява маркиране на определени обекти във виртуална реалност.
И третият проект е разработен като  игра, в която се изследва човешкото поведение.

Базирана е на теорията на психолога Джордж Милър ,според която работещата памет на човешкия мозък и може да запомни от пет до девет елемента максимум. Изводът при тестването на играта показва, че във виртуалната реалност нашия капацитет е  по-нисък, казва Антоан.  

Антон Георгиев Монтана
netinfo

За проектите си Антоан получи от президента Румен Радев  сертификат за отлично представяне в категория „Дебют в компютърните науки” на годишните награди „Джон Атанасов”. Такъв сертификат се връчва за първа година. За постижението си днес гимназистът от Монтана бе приет от зам.-кмета Тихомир Антонов, които го поздрави от името на кмета Златко Живков.

Преподавателите на Антоан по информатика са Илиян Цанков и Цветан Стоянов. Негови научни ръководители са Красимир Асенов също от Природо -математическата гимназия в Монтана и доцент д-р Златогор Минчев от Института по математика и информатика. От всичките си проекти дотук Антоан иска да създаде платформа от мини игри и това е предстоящия му проект.