С нова линия, която ще бъде обслужвана от електрически автобуси, във Велико Търново ще бъде оптимизирана системата на градския транспорт. Това заяви кметът на Старата столица Даниел Панов по време на днешното заседание на Общинския съвет. Закупуването на електробуси е предвидено като мярка в проект за интегриран градски транспорт, който Община Велико Търново подготвя по ОП „Региони в растеж” 2014-2020.
Друга от планираните дейности е свързана с изграждането на буферни паркинги. Планираните локации са в района на бившето сержантско училище и в подножието на Балдуиновата кула. Електрическите автобуси ще свързват двата паркинга с основните туристически забележителности и с централната част на града. „Това е съвременната европейска практика за ограничаване на трафика”, подчерта Даниел Панов.
Проектиране на нова транспортна схема, създаване на оптимални връзки между различните части на Велико Търново, предвид нуждите на пътникопотока, нова конфигурация на част от действащите маршрути на градските линии са също заложени в бъдещия проект. Съвременна информационна система ще дава информация в реално време за движението на автобусите и ще намали чакането по спирките. Изграждане на пешеходен надлез над улица „Магистрална”, преустройство на кръстовищата край Беляковско шосе и Летния театър, преасфалтиране на бул. „България”, модернизация на четири светофарни уредби и внедряване на информационна система за паркиране са също сред предвидените компоненти. „Предвид размера на финансирането, проверяваме и възможността за включване на кръстовищата край Съдебната палата и на входа на кв. „Бузлуджа” в проекта”, коментира още Даниел Панов.
Градоначалникът подчерта, че Община Велико Търново работи и по други актуални проекти за подобряване на организацията на движението и оптимизиране на трафика. Сред тях е строителството на Северен пътен възел в подножието на крепостта Трапезица, с който е запознат и регионалният министър Николай Нанков. До месец се очаква да бъде възложено техническото проектиране. „Надявам се, че МРРБ ще възложи строителството през следващата година, а съоръжението ще намали трафика в Стария град с между 4000 и 6000 автомобила на ден”, посочи кметът Панов. Предстои също проектиране и изграждане на нова пътна връзка към кварталите „Бузлуджа” и „Зона В”. В процес на обследване за изграждане на нови паркинги са четири парцела.
В одобрената инвестиционна програма на Община Велико Търново по ОП „Региони в растеж”2014-2020 е заложен индикативен размер на финансирането за интегриран градски транспорт в размер на 10,8 милиона лева.
Друга от планираните дейности е свързана с изграждането на буферни паркинги. Планираните локации са в района на бившето сержантско училище и в подножието на Балдуиновата кула. Електрическите автобуси ще свързват двата паркинга с основните туристически забележителности и с централната част на града. „Това е съвременната европейска практика за ограничаване на трафика”, подчерта Даниел Панов.
Проектиране на нова транспортна схема, създаване на оптимални връзки между различните части на Велико Търново, предвид нуждите на пътникопотока, нова конфигурация на част от действащите маршрути на градските линии са също заложени в бъдещия проект. Съвременна информационна система ще дава информация в реално време за движението на автобусите и ще намали чакането по спирките. Изграждане на пешеходен надлез над улица „Магистрална”, преустройство на кръстовищата край Беляковско шосе и Летния театър, преасфалтиране на бул. „България”, модернизация на четири светофарни уредби и внедряване на информационна система за паркиране са също сред предвидените компоненти. „Предвид размера на финансирането, проверяваме и възможността за включване на кръстовищата край Съдебната палата и на входа на кв. „Бузлуджа” в проекта”, коментира още Даниел Панов.
Градоначалникът подчерта, че Община Велико Търново работи и по други актуални проекти за подобряване на организацията на движението и оптимизиране на трафика. Сред тях е строителството на Северен пътен възел в подножието на крепостта Трапезица, с който е запознат и регионалният министър Николай Нанков. До месец се очаква да бъде възложено техническото проектиране. „Надявам се, че МРРБ ще възложи строителството през следващата година, а съоръжението ще намали трафика в Стария град с между 4000 и 6000 автомобила на ден”, посочи кметът Панов. Предстои също проектиране и изграждане на нова пътна връзка към кварталите „Бузлуджа” и „Зона В”. В процес на обследване за изграждане на нови паркинги са четири парцела.
В одобрената инвестиционна програма на Община Велико Търново по ОП „Региони в растеж”2014-2020 е заложен индикативен размер на финансирането за интегриран градски транспорт в размер на 10,8 милиона лева.