До края на годината 28 000 граждани ще получат обаждане от колцентъра на НАП, защото са закъснели да платят своите данъци или осигурителни вноски или са пропуснали да подадат декларация към НАП. Разговорите са част от програмата на приходната агенция за събиране на просрочени задължения към хазната.
Целта на кампанията е максимален брой хора по собствена инициатива да подадат декларациите си или съответно да си платят дължимите данъчни и осигурителни вноски, с цел да бъде избегнато налагането на обезпечителни мерки (запор на банкови сметки или заплати, възбрана на недвижим имот и др.), както и образуване на изпълнителни дела за принудително събиране на неплатените в срок дългове.
От НАП съветват всяка фирма или физическо лице да потърси контакт с агенцията възможно най-скоро след като установи, че има финансови затруднения и не може да плати данъците и осигуровките си. Законът дава право да се договори плащане на части или да се отложи внасянето на дължимите налози след представяне на обезпечение.
През първото полугодие на 2012 г. клиентите на НАП са ползвали близо 200 000 пъти услугите и справките, които предоставя колцентърът на агенцията. На телефона за данъчна информация - 0700 18 700 гражданите и представителите на фирми са получили 131 000 отговора на постъпили запитвания. От тях 11 000 са изпратени по електронен път до адреса на контактния център - infocenter@nra.bg .
45 000 запитвания са постъпили за деклариране и плащане на данъци. По данни на НАП клиентите, получили отговори на запитвания, свързани с осигуряването са 35 000 души. Служителите на колцентъра са оказали съдействие и съответно са предоставили информация на 44 000 въпроса свързани с ползването на електронните услуги на агенцията.
На телефона на информационния център на НАП - 0700 18 700 гражданите и представителите на фирми могат да получат съвет за декларирането и плащане на данъци и осигурителни вноски, както и възможност за автоматична проверка на здравния си статус или справка за регистрация по ДДС на конкретна фирма.