/ Darikradio.bg
Министърът на туризма посочи, че се отчита ръст от 4,3% на приходите от нощувки през първите два месеца на годината
Министърът на туризма Николина Ангелкова откри XVI-то Международно изложение "Културен туризъм" 2019 във Велико Търново. В словото си тя заяви, че Велико Търново е не само старата столица, от няколко дни духовна и историческа столица, но и културна такава.

Велико Търново се превръща в столица на културния туризъм

"Търново е град с уникален дух, който запазва културните ценности, който е съхранил традициите, историята и миналото, за да можем ние да се учим от нашите предци и да градим бъдещето.

Аз вярвам, че културният турзиъм е този, който ще подпомогне усилията на правителството, общините и туристически бранш полагат, за да се превърне България в целогодишна туристическа дестинация", отбеляза Ангелкова.

Атрактивни събития очакват участниците и гостите на "Културен турзиъм" 2019

Пред журналисти тя припомни, че тази година бюджетът за туристическа реклама на България е същия като миналата година - 12,5 млн. лв. "Ние сме планирали да инвестираме както в международни туристически изложения, интегрирани комуникационни кампании на 16 целеви пазари за България и участие в телевизионни кампании на CNN, BBC, National Geographic и Travel TV, така и вътрешната кампания на „Неочаквана ваканция“.

Както знаете, тази година е обявена за година на вътрешния туризъм и  в тази връзка са предвидени множество инициативи с туроператори и различни събития в тази насока, които да подпомогнат промотирането на страна, дигитален маркетинг, развитие на апликацията „Аз обичам България", надграждането и въвеждането на различни допълнителни функционалности, свързани с виртуални турове и с представянето на забележителностите в страната по нов , интересен и интерактивен начин", обясни министърът.

В Слънчев бряг започна подготовката на плажа

Николина Ангелкова отбеляза, че за предстоящия летен туристически сезон в България се отчита спад от 2% при ранните записвания. По думите й най-сериозен е спадът на туристи от Русия и Германия, които са основни целеви пазари за страната ни.

"Министерство на туризма полага огромни усилия на теза два ключови пазара. Целта ни е да промотираме и културно-историческия, балнео и спа туризма, винения и кулинарния туризъм като добавена стойност към основните ни продукти“, заяви министърът и обясни, че спадът на туристите се дължи на голямата конкуренция и високото субсидиране на туризма в страните, които са преки конкуренти на страната ни като Турция, Египет, Тунис, Сърбия.

Ангелкова: Лятото за българския туризъм се очертава да е предизвикателно

Министър Ангелкова обясни, че българското Министерство на туризма е започнало разработване на анализ, който цели да покаже какви мерки биха могли да се предприемат за насърчаване на организирания туризъм в страната.

Този анализ ще бъде изготвен до месец и половина, а през септември ще бъдат обявени съответните мерки, които ще бъдат предприети в тази насока. "Правителствата на Гърция, Хърватска и Испания също са взели различни мерки за подпомагане на организирания туризъм. Нашите преки конкуренти субсидират както седалките в чартърните полети, така и самите туроператори и хотелиерите.

Около 200 000 чешки туристи се очакват през лятото на нашето Черноморие

Например някои държави дават на туроператори по 15 евро на турист, който да нощува в съответната дестинация. Когато има такова сериозно субсидиране и подпомагане на сектора, става много трудна конкуренцията", поясни Ангелкова.

Министърът на туризма отбеляза и, че се отчита ръст с 4,3%  на приходите от нощувки през първите два месеца на годината. По думите й, приходите за този период са 425 млн. евро.

Ангелкова: Чакаме важни гости в Слънчев бряг на 31 май


"Ръстът на нощувките в местата за настаняване с 10 и повече легла за периода е 5,8%. За този период се отчита спад на международните туристи с 1%. Това означава, че идват по-малко туристи, но остават по-дълго в страната ни и харчат повече.

Това от своя страна подпомага икономиката. Надявам се тази тенденция през годината да се запази, независимо от броя на чуждестранните туристи, които посещават страната ни.

За нас е важно да върнем и българските туристи. Желанието ни е те да изберат България - не само българското Черноморие или зимните ни курорти, но и такива прекрасни места като Велико Търново, за да я опознаят по-добре. Затова усилено промоцираме нашата кампания "Естествено в България", посочи Ангелкова.