Варна ще привлича арабски и китайски туристи. Това каза в предаването „Зала Пленарна” по Дарик Варна Соня Георгиева, шеф на общинската дирекция „Туризъм”. За първи път тази година морската столица ще участва в туристическо изложение в Дубай, на което се надява да има сключени договори с арабски туроператори.
„Близкият изток е един от неразработените пазари. Има решение на Обществения съвет по туризъм да работим в тази посока, тъй като гостите от арабските страни са добри и много платежоспособни туристи”, коментира Георгиева. Тя добави, че Варна е заявила участие и в Световната федерация на туристическите градове в Китай с намерението да привлича китайски туристи, които в световен мащаб бележат ръст.
Очакванията на туристическия бранш са за добър летен сезон. Първите организирани посетители по Северното Черноморие ще пристигнат в началото на май. Големи групи от туристи, главно от Румъния, ще има и за Великден, който тази година се празнува на 20 април.
„Прогнозите за лято ‘2014 са много добри. Световните изложения вървят едно след друго, а почти навсякъде участва и Варна. Записванията на немския пазар са отлични, след туристическата борса в Москва, която тече в момента, ще имаме повече яснота и за руските туристи”, коментира Георгиева.
Тя добави, че около 400 000 – 500 000 туристи се очаква да привлече Варна по време на регатата „Тол Шипс”. Морската столица ще бъде домакин на престижното събитие в периода от 30 април до 3 май 2014 г.
Надеждите на хотериери и туроператори са ситуацията в Украйна да не се отрази негативно върху туризма ни. „Миналата година във Варна отчетохме 13% ръст на украинските туристи. Силно се надяваме да не ги загубим заради кризата”, посочи общинският шеф.
Попитана ще бъде ли разчистен теренът пред общината от палатките и ще бъде ли преместена грамадата от камъни в памет на Пламен Горанов, каквото е желанието на част от туристическия бранш, Георгиева отговори: „По този въпрос трябва да се вземе решение, което е политическо. Когато това се случи, за ден ще бъде почистено”.
Георгиева изтъкна още, че общинската администрация работи много активно за удължаване на туристическия сезон. Има изработен пилотен проект, насочен към немския пазар. „В процес на договаряне сме и не мога да разкрия подробности, но има отпуснати 360 000 лева от общинския бюджет за рекламна кампания. Имаме чудесни възможности за конгресен, СПА, медицински туризъм и трябва да ги развием”, добави тя.
По думите на шефа на общинската дирекция по туризъм руснаците са едни от най-предпочитаните от бранша туристи. Те се интересуват не само от морски туризъм, но и от много културно-историческо забележителности в цялата страна. Освен това са добри клиенти в родните магазини и обичат да похапват българска кухня, каза още Георгиева.
Най-посещаваният туристически обект във Варна е Аладжа манастир, следван от Регионалния исторически музей. При останалите музеи има спад на посещаемостта, което, по думите на Георгиева, се дължи на по-малкото круизни кораби, посетили варненското пристанище. „Тази година обаче очакваме двойно повече кораби, съответно и повече гости в музеите”, допълни тя.