След успешния старт на дуалното обучение в Професионалната гимназия по дървообработване през 2016 година, тя пак ще обучава ученици в тази форма с помощта на българо-швейцарския проект „Домино”. Дуалната форма на подготовка дава възможност на децата да усвояват едновременно теоретични и практически знания като работят по специалността си на терен.
Преди две години общината дофинансира със 70% разходите за дуално обучение, а шест фирми от региона сключиха споразумения за сътрудничество с гимназията, съобщи нейният директор Мария Георгиева.
Все повече ученици работят през лятната ваканция на Черноморието
През следващата учебна година по проекта „Домино” отново ще бъдат приети ученици в 8 и 9 клас в дуална форма по програми, съобразени с изискванията на бизнеса. Особен стимул за възпитаниците на „Николай Хайтов” са стипендиите, които се изплащат по проекта за тези, които нямат повече от 6 неизвинени отсъствия, независимо от успеха. Те получават по 50 лева месечно.
Предимствата на дуалното обучение са осигуряването на качествено образование и реализация, възможност за израстване в кариерата, добра мотивация за учениците и превенция срещу отпадането им от системата, подчерта Георгиева.
Сред трудностите тя открои проблема с дисциплината и големите разходи за пътни, които плащат фирмите.
Преди две години общината дофинансира със 70% разходите за дуално обучение, а шест фирми от региона сключиха споразумения за сътрудничество с гимназията, съобщи нейният директор Мария Георгиева.
Все повече ученици работят през лятната ваканция на Черноморието
През следващата учебна година по проекта „Домино” отново ще бъдат приети ученици в 8 и 9 клас в дуална форма по програми, съобразени с изискванията на бизнеса. Особен стимул за възпитаниците на „Николай Хайтов” са стипендиите, които се изплащат по проекта за тези, които нямат повече от 6 неизвинени отсъствия, независимо от успеха. Те получават по 50 лева месечно.
Предимствата на дуалното обучение са осигуряването на качествено образование и реализация, възможност за израстване в кариерата, добра мотивация за учениците и превенция срещу отпадането им от системата, подчерта Георгиева.
Сред трудностите тя открои проблема с дисциплината и големите разходи за пътни, които плащат фирмите.