20 милиона лева ще бъдат инвестира следващата година в портовете Бургас и Варна и в пристанищата по река Дунав. Това обяви генералният директор на държавното предприятие „Пристанищна инфраструктура“ Ангел Забуртов, цитиран от БНТ.
Средствата, предвидени за инвестиции в пристанищата, ще бъдат използвани за ремонт на вълноломи, настилки на терминали, удълбочаване на водни участъци и подходни канали.
Морската гара във Варна също ще бъде реконструирана. Предстои обявяването на обществена поръчка за ремонт на вълнолома. Необходими са 8 милиона лева за укрепване, подмяна на тетраподите и насипване на камъни.
През 2017 година е отчетен рекорден товарооборот. През речните и морските пристанища са обработени около 30 милиона тона товари.
„Това, което обикновено сравняваме, са контейнерите. Ако ги сравняваме с Констанца българските пристанища правят някъде малко повече от 200 хиляди теута, което е единица за измерване на контейнери. Констанца прави около 600 хиляди. Да кажем три пъти повече. На фона на четири пъти по-голяма икономика, нещата са съпоставими”, коментира Забуртов .
Средствата, предвидени за инвестиции в пристанищата, ще бъдат използвани за ремонт на вълноломи, настилки на терминали, удълбочаване на водни участъци и подходни канали.
Морската гара във Варна също ще бъде реконструирана. Предстои обявяването на обществена поръчка за ремонт на вълнолома. Необходими са 8 милиона лева за укрепване, подмяна на тетраподите и насипване на камъни.
През 2017 година е отчетен рекорден товарооборот. През речните и морските пристанища са обработени около 30 милиона тона товари.
„Това, което обикновено сравняваме, са контейнерите. Ако ги сравняваме с Констанца българските пристанища правят някъде малко повече от 200 хиляди теута, което е единица за измерване на контейнери. Констанца прави около 600 хиляди. Да кажем три пъти повече. На фона на четири пъти по-голяма икономика, нещата са съпоставими”, коментира Забуртов .