Oxford Business Group: Туризмът дава 14% от БВП на България
Oxford Business Group: Туризмът дава 14% от БВП на България / netinfo
Туристическата индустрия в България осигурява 14% от брутния вътрешен продукт на страната, сочи анализ на авторитетната издателска компания Oxford Business Group, основаващ се на данни от 2007 година. Според изданието през 2008 г. туристическият сектор продължава да играе важна роля за развитието на българската икономика, създавайки нови работни места и осигурявайки постоянен поток на чуждестранни туристи в страната.

Само през първите осем месеца на миналата година туризмът в България е генерирал 1,83 млрд. долара оборот, което е повишение с 14.3% в сравнение със същия период на предходната година. В сравнение със съседните страни, туристическият бранш в България се развива със стабилни темпове и въпреки че има проблеми с остарялата пътна инфраструктура и презастрояването в някои зони, се наблюдава стабилен поток на инвестиции в местата за настаняване, отдих и развлечение през последните няколко години, пише БГНЕС.

Едно от основните предимства на България като туристическа дестинация е фактът, че тя привлича туристите в два различни сезона – през лятото чрез плажовете по Черноморието и през зимата чрез ски курортите, като и двата начина на отдих предлагат са на достъпни цени, особено за чужденците.

Развитието на бранша продължава и чрез редицата проекти, които в момента текат, включително план за построяването на пет звезден комплекс край Бургас на стойност 12 милиона евро, който ще има капацитет да посреща 7000 туристи на година. Инвестиция за 35.7 милиона евро ще бъде направена в най-старият и известен ски курорт в България – Боровец.