Набъбва канцеларията на Общинския съвет
Набъбва канцеларията на Общинския съвет / DarikNews.bg, архив

Отдел „Канцелария на Общинския съвет“ да се трансформира в дирекция. Това решиха съветниците от комисията по структури към местния парламент.

Новата дирекция се създава по настояване на председателя Иван Луков, който предлага тя да започне работа на 1 ноември.

„Досега служителите от съществуващия отдел „Канцелария на Общинския съвет“ бяха под шапката на председателя на съвета, но бяха пръснати по различни дирекции. Желанието ни е да ги съберем на едно място, за да осъществяваме по-добра комуникация“, заяви Луков. Той е на мнение, че със създаването на дирекция ще се подобри координацията на съвета с общинските дирекции.

Идеята на Луков е дирекцията да се състои от 15 щатни чиновници. Девет от тях са служителите в досегашния отдел, а шест щатни бройки ще бъдат открити. "Начело ще застане директор, избран чрез конкурс", категоричен е той.

Съветниците решиха още кметовете на три варненски района - „Одесос“, „Младост“ и „Аспарухово“, ще имат по още един заместник. С днешните промени вече всички районни кметове в града ще имат по трима заместници.

„Обемът на работата ни се увеличава. Към районните администрации беше изцяло прехвърлено незаконното строителство  и новият заместник ще се занимава само с това“, каза пред Дарик кметът на „Младост“ Христо Христов.

„Винаги сме имали нужда от допълнителни ресурси за контролна дейност, защото ние сме вторият най-голям по площ район след „Приморски“. И за разлика от Петя Проданова и Неделчо Михайлов, които досега имаха по трима заместници, ние бяхме с по двама“, допълни кметът на „Аспарухово“ Йордан Николов.