Няма експерт, който може да каже какви трябва да бъдат тарифите за таксиметров превоз във Варна. Липсва методология за тяхното изчисляване и такава трябва да се направи. Това заяви в предаването „Зала Пленарна” по Дарик общинският съветник от БСП и собственик на таксиметрова компания и на частния превозвач „Транстриумф” Антраник Шакариян. Според него е необходимо да има фиксиран минимален праг, тъй като при евентуален дъмпинг на цените колите ще станат опасни за клиентите. Максималните нива също трябва да са определени с наредба, за да не подронва авторитетът на бранша и на града пред чуждите туристи, смята Шакариян.
„Цената от 0,60 лв. на километър, на която карат нашите шофьори, не е дъмпингова, а беше наложена от пазара. На него се появи нова фирма, която опита да се наложи чрез ниски цени. Предишните минимални тарифи бяха балансирани и връщането им е правилно решение, тъй като ще успокои бранша”, каза още Шакариян.
Призивите за намаляване на цената на билетчето за градския транспорт са популизъм, смята собственикът на фирмата „Транстриумф”, която обслужва част от линиите на градския транспорт във Варна. По думите му по-евтините горива са глътка въздух за превозвачите, а досега компанията е карала под себестойността на билетчето от 1 лев. Печалбата й се формирала от икономии, включително и от заплатите на служителите.
След въвеждането на синя зона пътниците в градския транспорт ще се увеличат, а трафикът в центъра ще се разтовари и тротоарите ще се освободят от паркираните автомобили, смята Шакариян. Той се обяви за по-бързо организиране на платеното паркиране.
Собственикът на „Транстриумф” свикнал с мисълта, че бизнесът му с градския транспорт ще спре да съществува, след като лежал два пъти в болница. Все още няма сделка между частния и общинския превозвачи, но по всяка вероятност линиите, които обслужва "Транстриумф", ще бъдат поети от общинското дружество "Градски транспорт", за да заработи проектът за интегриран градски транспорт.
„Между 2003 г. и 2005 г. общината се чудеше как да се отърве от дружеството си „Градски транспорт”. Тогава аз бях човекът, който настояваше то да се запази. 10 години по-късно се оказа, че това е най-голямата ми грешка. Иначе сега щяхме да сме водещият превозвач в града, а общинският да обслужва 20-30 % от линиите. Още през 2002 г.предложих да бъде изграден бърз коридор за автобусите и на спирките да се поставят системи за продажба на билите и показващи разписанията, но тогавашният кмет Кирил Йорданов дори не ме изслуша”, сподели Антраник Шакариян.
Според него няма ясна визия сред местните управляващи за развитието на транспорта в Морската столица. Шакариян се обяви за създаване на дирекция "Транспорт" в Община Варна, за да се регулира хаоса по улиците на града. Общинският съветник обаче изрази задоволство от инфраструктурните промени, които са се случили.
Целият разговор с Антраник Шакариян е в аудиозоната.