Уволненията в дружеството ще засегнат 400-450 души, заяви българският представител на консорциума Кирил Домусчиев. Съкращенията няма да бъдат сред плавателния състав, чиято бройка е фиксирана в приватизационния договор, а ще бъдат само сред работещите на брега, които в момента са около 1 300 души. Според новия собственик досегашната структура на БМФ не отговаря на стандартите на водещите компании в бранша. Промени ще има на управленско ниво като в момента се провеждат интервюта за мениджъри на част от отделите. Съкращенията ще започнат през октомври и се очаква да завършат до края на годината.
Заплатите на плавателния състав няма да бъдат променяни. След последното увеличение на командировъчните и изплащането им в евро те вече са съизмерими с тези на световните компании, смятат в "Кей Джи маритайм шипинг". Консорциумът ще разчита предимно на български кадри като планира по-тясно сътрудничество с Морското училище и финансово стимулиране на най-добрите студенти. В стратегията за привличане и запазване на офицерския екипаж влиза и подновяването на флота на БМФ, който в момента наброява 71 кораба. До няколко години средната възраст на корабите трябва да падне до 10 години.
Между 20 и 25 кораба на повече от 30 години ще бъдат продадени в рамките на 1 година. Високите им разходи за поддръжка ги правят губещи. Те ще се търгуват на пазара, а няма да бъдат предавани за скрап. Печалбата ще бъде инвестирана в нови кораби. За останалата част от финансирането се водят преговори с банки. Новият собственик планира да закупи десет 25 000-тонни кораба и още толкова 34 000-тонни. Ако цените на плавателните средства се понижат драстично заради застоя на световния пазар, могат да бъдат взети и втора ръка, но на не повече от 3 години.
Някои губещи и непечеливши дейности на БМФ ще бъдат продадени, а други като автотранспорта и кораборемонта ще се трансформират в дъщерни дружества, добави още Кирил Домусчиев.